Ćwiczenia online na kręgosłup

Ćwiczenia online na kręgosłup w Home Office

Siłownia zamknięta? Trudno Ci się zorganizować lub nie masz czasu na dojazdy, przebieranie i ćwiczenia w fitness clubie? Ćwiczenia online na kręgosłup w home office to dobry sposób żeby zadbać o swoje zdrowie i dodać sobie energii. Poproś swojego pracodawcę żeby zorganizował ćwiczenia dla pracowników. Rano, przed pracą na rozgrzewkę, w środku dnia jako „power break” żeby pobudzić krążenie po kilku godzinach pracy przy biurku lub po pracy.

Dlaczego warto ćwiczyć online?

  • Łatwiej zacząć początkującym i wstydliwym. Oprócz domowników nikt nie widzi jak ćwiczysz. Nie musisz włączać kamerki.
  • Do ćwiczeń zaproś najbliższych. Dzieci, partnera, partnerkę. Mobilizujcie się wzajemnie, wspierajcie i dopingujcie.
  • Ćwiczenia w gronie najbliższych to też zabawa, uśmiech, świetny sposób na odreagowanie.
  • Ćwiczenia online na kręgosłup to doskonały sposób na integracje i socjalizację pracowników. Po ćwiczeniach jest chwila żeby porozmawiać na czacie lub z użyciem mikrofonu z kolegami, koleżankami z pracy. Spytać o formę, porozmawiać na tematy inne niż praca.

W czasach izolacji i pracy zdalnej ćwiczenia online mają szczególną wartość. Przeciętnie mniej się ruszamy. Nie idziemy do pracy, nie wychodzimy na lunch. Oznacza to kilka tysięcy kroków dziennie mniej. Dlatego warto ćwiczyć w domu!

Jeśli zorganizujemy ćwiczenia online dla pracowników 2 x w tygodniu po 50 min. o stałych porach – takich żeby trwale wpisały się w kalendarz i dołożymy do tego godzinny spacer w weekend to wypełnimy normy aktywności fizycznej wg WHO. Zgodnie z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia dorośli powinni wykonywać przynajmniej 150 min. tygodniowo aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności. Drugą opcją jest min. 75 min. intensywnych ćwiczeń na tydzień.

Jakie ćwiczenia online wybrać?

Ćwiczenia online na kręgosłup
Ćwiczenia zdrowy kręgosłup w home office

Najlepiej takie żeby odpowiadały jak najszerszej grupie pracowników. Dobrze jest podzielić grupy na zaawansowaną i początkującą. Dobrym sposobem wyboru optymalnej gamy ćwiczeń jest przeprowadzenie ankiety wśród pracowników. Nasze propozycje ćwiczeń online wraz z godzinami ich realizacji:

  • Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup – najlepiej w ciągu dnia, czasie przerwy
  • Ćwiczenia rozciągające i rozluźniające napięcia mięśniowe powstałe w czasie pracy siedzącej – najlepiej w czasie przerwy w pracy
  • Joga – najlepiej rano, przed pracą
  • Ćwiczenia aerobowe – z uwagi na wysoką intensywność i konieczność skorzystania z prysznica – najlepiej po pracy

Z uwagi na sytuację epidemiczną formuła aktywności ruchowej online bardzo sprawdziła się w ostatnim czasie.
I choć nic nie zastąpi ruchu na świeżym, czystym powietrzu to widzę, że ćwiczenia online w domu sprawdzają się nadal i firmy nie rezygnują z systematycznych zajęć.

Sprawdź naszą propozycję ćwiczeń online na kręgosłup i webinary wellbeing dla firm

About the author: michal.federowski

Leave a Reply

Your email address will not be published.