Employer Branding – część II. Wellness korporacyjny jako strategiczny element polityki budowania wizerunku pracodawcy.

 

Rynek pracy nie pozostawia złudzeń. Pracodawcy muszą zadbać o pracowników – tych obecnych i przyszłych. Potwierdza to aktualny niż demograficzny w krajach rozwiniętych i rozwijających się; potwierdzają dane statystyczne. Według GUSu w 2015r. stopa bezrobocia w Polsce systematycznie spada, a we wrześniu osiągnęła rekordową, bo tylko jednocyfrową wartość procentową. Maleje liczba pracowników, zawęża się dostęp do  tych wartościowych dla pracodawcy. Współczesne, rozwijające się przedsiębiorstwa coraz poważniej podchodzą więc do tematu budowania wizerunku firmy, który da im przewagę konkurencyjną na rynku. Employer Branding staje się już nie tylko modnym trendem ale istotnym elementem strategii biznesowej. Doskonałym elementem budującym i wzmacniającym EB są programy prozdrowotne dla pracowników, inaczej programy corporate wellness. 

 

Idea budowania wizerunku pracodawcy wykorzystuje całą gamę narzędzi, służących jej wdrażaniu (patrz: artykuł „Employer Branding. Część 1.”). Jednym z nich jest usługa corporate wellness – coraz popularniejsza z uwagi na swoją kompleksowość ale i strategiczne podejście do tematu. Usługi prozdrowotnych programów dla pracowników nie tylko dbają o stan zdrowia psychicznego i fizycznego zatrudnionych ale budują u nich lojalność i zaangażowanie wobec pracodawcy, wpływając przez to na wyniki finansowe firmy i jej wizerunek ‘pracodawcy z wyboru’.

 

Przedsiębiorstwa poszukują usług corporate wellness, w tym progarmów corporate wellness online, a rynek odpowiada na te poszukiwania coraz większym portfolio firm, które oferują całą gamę programów skierowanych dla pracowników. Jedną z nich jest Corporate Wellness by MobileMed. Usługa wychodzi do Klienta z bogatą ofertą prozdrowotnych działań z zakresu:

 

 

– ZDROWIE FIZYCZNE – DIETA, AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA, PROFILAKTYKA, ERGONOMIA

– ZDROWIE PSYCHICZNE, MENTAL HEALTH – WORK-LIFE BALANCE, ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA

 

 

W ramach powyższych bloków tematycznych CW organizuje warsztaty, eventy, szkolenia czy dni zdrowia, dni zdrowia online, webinary i warsztaty online o tematyce prozdrowotnej zawierające min. elementy takie jak:

 

Wizerunek pracodawcy

 

 

Świat idzie w kierunku rynku pracy, w którym pracownik będzie świadomie wybierał pracodawcę, a kwestie zdrowia i równowagi pomiędzy czasem poświęconym na pracę zawodową i życie prywatne będą jednym z kluczowych wyznaczników w tych poszukiwaniach. Z raportu BUPA wynika, że w oczach 69% kadry zasilającej rynek pracy pracodawca dbający o jej zdrowie jest poważnym i docenianym partnerem biznesowym.

 

W związku z tym promocja zdrowia i wellnessu powinna mieć strategiczne miejsce w działaniach i polityce Employer Brandingu. Przy pomocy całej gamy usług Corporate Wellness buduje i wdraża u Klientów kompleksowe pakiety, które doskonale się w nią wpisują. Dodatkowym, bardzo przy tym istotnym powodem rosnącego zainteresowania wellnessem korporacyjnym jest też fakt, że tego typu działania, wdrażane pod postacią długofalowych akcji, przekładają się na następujące wymierne korzyści dla organizacji: 1) zwiększenie wydajności i zaangażowania pracowników 2) zmniejszenie kosztów związanych z absencjami chorobowymi 3) zmniejszenie stresu w pracy.

Zdrowie pracowników jest największa wartością każdej organizacji.  

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Sprawdź nasze webinary i programy prozdrowotne online.

Corporate Wellness by MobileMed tel. kom.: +48 604 999 333 e-mail: biuro@mobilemed.pl www.corporate-wellness.pl

Tagi: mental health   zdrowy pracownik   stres w pracy   webinar zdrowie   tydzień zdrowia online

About the author: michal.federowski

Leave a Reply

Your email address will not be published.