[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]

Początek roku[nbsp_tc]stawia przed organizacjami nowe wyzwania. Jednym z nich jest niż demograficzny w krajach rozwijających się, który pociąga za sobą malejącą[nbsp_tc]liczbę wykwalifikowanych pracowników.[nbsp_tc]Badania mówią, że w ubiegłym roku[nbsp_tc]dobrzy specjaliści i menedżerowie otrzymali[nbsp_tc]nawet do 8 ofert zatrudnienia. Rynek pracy dostrzega, że o talenty coraz ciężej i trzeba o nie[nbsp_tc]zawalczyć. A potem[nbsp_tc]o nie[nbsp_tc]zadbać, by rekrutacja była długofalową, przez co opłacalną.

Od kilku lat maleje odsetek zmieniających pracę z powodu niesatysfakcjonującego wynagrodzenia, a wzrasta liczba tych, którzy narzekają na brak szans na rozwój, złą atmosferę, problemy komunikacyjne czy stres i przeciążenie pracą.[nbsp_tc]Co ciekawe, w[nbsp_tc]2015 roku aż 50% czynnych zawodowo jako warunek zmiany pracy podało cenioną markę pracodawcy. W rozwijających się i[nbsp_tc]świadomych[nbsp_tc]organizacjach Employer Branding jest oczywistym i stałym elementem ich strategii[nbsp_tc](odsyłamy do naszego artykułu: „Employer Branding – część II. Wellness korporacyjny jako strategiczny element polityki budowania wizerunku pracodawcy”[nbsp_tc]http://corporate-wellness.pl/psyche-wellness-szczegoly-140.html). Dbałość o markę i jej postrzeganie na rynku pracy to w dobie malejącego przyrostu naturalnego absolutna konieczność. Gro w tym temacie mogą zrobić aktualni pracownicy, którzy w sprzyjających warunkach stają się naturalnymi ambasadorami firmy. Sięgnijmy zatem[nbsp_tc]po odpowiednie narzędzia, które nie dość, że pozwolą nam takie warunki stworzyć, to jeszcze ułatwią zatrzymanie wartościowych pracowników w strukturach organizacji.[nbsp_tc]Zainwestujmy w zatrudnionych, a inwestycja ta zwróci się nam w postaci dobrego, zaangażowanego i wydajnego zespołu,[nbsp_tc]niższych kosztów rekrutacji i[nbsp_tc]niższych kosztów związanych z niedyspozycją pracowników (zwolnienia lekarskie, bierna obecność itp.) oraz poprawą wizerunku odpowiedzialnego pracodawcy na rynku pracy i wewnątrz firmy.

1. Zadbaj o zdrowie swojego pracownika Abonament medyczny jest coraz rzadziej[nbsp_tc]traktowany jako profit, a coraz częściej jako absolutny standard oferty. Trzeba sięgnąć i zaproponować pracownikom znacznie więcej.[nbsp_tc]Zatroszcz sie o zdrowie fizyczne zatrudnionych[nbsp_tc]wdrażając w firmie kompleksowe[nbsp_tc]programy prozdrowotne, które przeprowadzą pracowników przez całą ścieżkę wiodącą ku zdrowiu – poczynając od diagnostyki na ocenie wyników kończąc.

2. Zainwestuj w rozwój[nbsp_tc] Pokaż, że zależy Ci na tym, by zespół się rozwijał – poszerzał lub zdobywał nową potrzebną mu do pracy[nbsp_tc]wiedzę, rozwijał swoje kompetencje. Postaw na edukację[nbsp_tc]ściśle zawodową ale i[nbsp_tc]rozwój osobisty – języki obce, wiedzę z zakresu psychologii i[nbsp_tc]zarządzania ścieżką zawodową. 3. Udowodnij, że życie prywatne pracownika nie jest Ci obojętne W sytuacjach awaryjnych zaproponuj pracę zdalną, wyedukuj z wiedzy o work life balance, pamietaj o urodzinach, wrecz prezent z okazji narodzin dziecka. I o ile nie jest to absolutnie konieczne, uszanuj jego życie prywatne i nie dzwoń po 17ej. 4. Stwórz przyjemną atmosferę w pracy 25% zatrudnionych skarży się na atmosferę w pracy. Zadbaj zatem o komunikację wewnętrzną, integruj pracowników, zainwestuj w szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem i …w[nbsp_tc]rośliny doniczkowe, które ocieplą wnętrza biura, w którym Twój zespół spędza ponad 8 godzin dziennie. Spraw, by pracownikom chciało się[nbsp_tc]przychodzić do pracy. Dobre samopoczucie automatycznie przekłada się na większe zaangażowanie. 5. Daj szansę na awans Stwórz jasne zasady rozwoju zawodowego i uczciwie je komunikuj. Opracuj z pracownikiem jego ścieżkę rozwoju w ramach struktur firmy. 6. Postaw na komunikację Mówi się, że czasem dobre słowo warte jest więcej niż góra złota. Doceniaj wykonaną pracę, dziękuj za nią[nbsp_tc]lub dawaj konstruktywną odpowiedź zwrotną, gdy coś poszło nie tak.[nbsp_tc]O braku docenienia pracy mówi aż 43% ankietowanych. Jest to dla większości z nich wystarczający argument, by rozejrzeć się za innym pracodawcą.

Dobry pracownik staje się dobrem deficytowym. Dbając o niego tak, by jak najdłużej zasilał szeregi organizacji, dbamy o biznes. Nie wahajmy się więc podejść do jego zdrowia i dobrego samopoczucia w sposób strategiczny.

opiekuńcze dłonie

Autor: Lea Gorzkowska

źródło: http://www.egospodarka.pl/129048,Rynek-pracy-specjalistow-2015-i-2016,1,39,1.html http://www.antal.pl/trendy/raporty-rynku-pracy/244-aktywnosc-specjalistow-i-menedzerow-na-rynku-pracy

[/text_tc][/column_tc][/section_tc]

Masz pytania dotyczące wdrażania programów Corporate Wellness w Twoim miejscu pracy? Chętnie odpowiemy!

Dane które podasz w formularzu będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.

>