Poznaj sekret amerykańskich naukowców
W latach 50 XX wieku prowadzone przez Amerykanów badania wykazały, że pracownicy, którzy zachowują równowagę między pracą a życiem prywatnym są znacznie bardziej zadowoleni nie tylko ze swojego życia ale także ze swojej pracy. Zauważono również związek pomiędzy niskim poziomem stresu a lepszą kondycją psychiczną, wydajnością i efektywnością w pracy. Pierwsze próby zadbania o pracownika w miejscu pracy rozwinęły się w końcu w kompleksową ideę corporate wellness, czyli działania mające na celu poprawę psychicznych i fizycznych warunków pracy. Głównym założeniem tej metody jest maksymalizowanie ludzkiego potencjału poprzez indywidualne podejście do pracownika i dbanie aby równowaga pomiędzy jego strefą zawodową a prywatną nie została zaburzona.
Narzędzie budowania strategii HR
Kolejną istotną rolą wellnessu korporacyjnego jest jego pozytywny wpływ na komunikację korporacyjną. W ramach działań pro pracowniczych najczęstszą praktyką jest organizowanie szkoleń, prac w grupach i wykładów, które oprócz wpływania na rozwój intelektualny uczestników, przyczyniają się także do integracji i polepszenia komunikacji między pracownikami na różnych szczeblach.
Kolejnym założeniem idei jest utrzymywanie pozytywnych relacji z pracownikami. Aby utrzymywać dobrą atmosferę, firmy organizują wyjazdy integracyjne, wręczają upominki świąteczne, pamiętają o urodzinach swoich pracowników. Tego rodzaju praktyki przyczyniają się do umacniania relacji miedzy pracownikami, usprawniają pracę zespołową i minimalizują ryzyko konfliktów wewnętrznych w przedsiębiorstwie. Dodatkowo zniechęcają do zmiany miejsca pracy i budują rzesze ambasadorów, którzy dobrze mówiąc o firmie, ściągają do niej kolejnych specjalistów. Malejący przyrost naturalny już dziś zaczyna zmieniać zasady panujące na rynku pracy. Za chwilę to nie pracodawca a pracownik właśnie będzie dobrem, o które trzeba będzie zawalczyć. Warto więc już dziś zadbać o wizerunek organizacji.
A teraz, zrób to sam!
Jeśli chcesz z powodzeniem wykorzystywać corporate wellness jako element zarządzania w firmie, wsłuchaj się przede wszystkim w potrzeby ludzi, których zatrudniasz. Analiza potrzeb będzie niezbędna. Pracownik tylko wtedy poczuje się naturalnie zmotywowany do pewnych działań na rzecz swego zdrowia, kiedy faktycznie będzie tych działań potrzebował lub będzie świadom ich pozytywnych efektów. Każde przemyślane działanie niesie ze sobą duże prawdopodobieństwo zysku w postaci lojalnych pracowników, którzy nie tylko będą lepiej pracować ale także będą kształtować pozytywny wizerunek firmy w swoim otoczeniu. Wprowadzając corporate wellness do strategii zarządzania masz szansę stworzyć firmę, w której będzie chciał pracować każdy powiązany z branżą specjalista.
Zainteresowanych usługami wellnessu korporacyjnego zapraszamy do kontaktu:
Corporate Wellness by MobileMed tel. kom.: +48 604 999 333 e-mail: biuro@mobilemed.pl
Autor: Małgorzata Bakowicz