Moc w pozytywnym myśleniu

kciuk “Nic nie jest ani dobre ani złe. To myślenie czyni je takim.” – pisał William Shakespeare. Jeżeli chcesz żyć dłużej, zacznij od pozytywnego myślenia. Jeśli nauczysz się być optymistką, twoje serce i umysł będą zdrowsze. Potrzebujesz dowodu, że optymizm jest zdrowy? Oto i one: Dwie trzecie wszelkich dolegliwości fizycznych jest związana z psychiką. Ludzie szczęśliwi rzadziej chorują i szybciej powracają do zdrowia. Dowody można znaleźć w wielu badaniach naukowych. Na przykład, przebadano 309 osób po operacji serca i stwierdzono, że ci z nich, którzy mieli pozytywne nastawienie, 50 procent rzadziej powracali do szpitala w ciągu sześciu miesięcy po zabiegu. Inne badanie, 97 tysięcy kobiet, wykazało, że optymistki miały znacznie mniejsze ryzyko zapadnięcia na choroby serca. Jak optymizm przyczynia się do dobrego zdrowia Pozytywne myślenie i dobre zdrowie emocjonalne przyczynia się do odnowy biologicznej. Natomiast negatywne myślenie ma negatywny wpływ na zdrowie, powodując osłabienie układu odpornościowego. Eva Ritvo, MD, wiceprzewodnicząca wydziału psychiatrii i nauk behawioralnych na Uniwersytecie w Miami Miller School of Medicine na Florydzie i współautorka „Beauty prescription” („Piękno na receptę”), pisze, że pozytywne myślenie poprawia zdrowie psychiczne i zmniejsza stres. Kiedy jesteś pozytywnie nastawiony, przyciągasz do siebie innych. To pomaga budować zdrowe relacje, osiągać sukcesy, a także obniża poziomu stresu emocjonalnego. W celu utrzymania pozytywnego myślenia, trzeba zwrócić uwagę na podstawowe potrzeby takie jak wypoczynek, właściwe odżywianie, ćwiczenia fizyczne, zmniejszenie stresu i dbanie o zdrowie. Oznacza to zachowanie równowagi w życiu. Oto kilka porad dla zachowania pozytywnej perspektywy: Uwolnij emocje. Tłumienie uczuć smutku, gniewu, poczucia winy lub zamykanie się w sobie jest niezdrowe i zdecydowanie zagraża pozytywnemu myśleniu. Porozmawiaj z przyjacielem lub partnerem. Wyrażaj emocje w sposób konstruktywny. Od razu poczujesz się lepiej a Twój system odpornościowy od razu zacznie lepiej pracować. Szukaj sensu Ludzie działający z poczuciem sensu swojego działania są mniej zestresowani, łatwiej osiągają sukcesy i czerpią satysfakcję z życia zawodowego i osobistego. Rób to, co jest w zgodzie z Tobą i podążaj za „flow”. Naucz się radzić sobie ze stresem. Czasami stres jest nieunikniony. Naucz się radzić sobie z nim w pozytywny i konstrktywny sposób. Ćwiczenia fizyczne pomagają zredukować stres, uwalniają endorfiny, pomagają się skupić, wzmacniają Ciebie i Twój system odpornościowy. Wsparcie otocznia, akceptacja zmian, utrzymanie zdrowej perspektywy na życie, to też sposoby radzenia  sobie ze stresem i zachowania pozytywnego myślenia. Bądź jak dziecko Życie jest zarówno magiczne, jak i tragiczne. Wszyscy czasami stajemy w obliczu straty, porażki, niepowodzeń i rozczarowań. Optymiści znają sposoby pozbierania się do kupy. Stają się odporniejsi na życiowe wstrząsy. Życie składa się z wielu wzlotów i upadków. Zaobserwuj, jak małe dzieci uczą się chodzić. Nie narzekają, że upadły już tyle razy – po prostu wstają i znów z radością robią kilka kroczków do przodu. Ucz się od dzieci. Znajdź czas na radość Pozytywne myślenie i radość idą w parze. Zamiast niekończących się list rzeczy do zrobienia, zacznij realizować swoje kreatywne pasje. Wypełnij nimi czas, który mogłabyś spędzić na roztrząsaniu żalów i smutków. Baw się, tańcz i śpiewaj.  Śmiech to twój wewnętrzny sprzymierzeniec. Nie da się równocześnie śmiać i myśleć negatywnie. Nie wierzysz? Spróbuj! Dbaj o siebie. Ludzie, którzy są optymistami nie zaniedbują zdrowia fizycznego. Weź odpowiedzialność za swoje zdrowie. Jeżeli nie wiesz jak, zwróć się do nas o mądrego lekarza, który pomoże Ci zadbać o siebie ZANIM zachorujesz. Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami o tym jak dbać o zdrowie, jak wzmacniać układ odpornościowy aby nie chorować. Pozytywne myślenie daje wymierne korzyści, warto wziąć odpowiedzialność za swoje myśli.

About the author: michal.federowski

Leave a Reply

Your email address will not be published.