[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]

O tym, jak ważna jest atmosfera w miejscu pracy, pisaliśmy już nie raz. Otoczenie biurowe wpływa na morale pracowników, na ich chęć przychodzenia do pracy. Warunki, w jakich pracujemy, odbijają się na jakości naszej pracy i biada pracodawcom, którzy[nbsp_tc]lekceważą ten aspekt. Na dowód zapraszamy do lektury naszego artykułu na temat istoty aranżacji przestrzeni[nbsp_tc]biurowej:[nbsp_tc]http://corporate-wellness.pl/wellness-w-biurze-szczegoly-170.html. Jakkolwiek niedorzecznie to brzmi – fakt, że siedzimy tyłem do drzwi naprawdę ma wpływ na jakość naszej pracy.

openspace[nbsp_tc]

Przyjrzyjmy się zatem jednemu z modelów aranżacji biura.

[nbsp_tc]

Jak to się zaczęło…

Otwarta przestrzeń biurowa to pierwszoplanowy bohater naszego artykułu. Wiele stanowisk pracy zaaranżowanych na dużej przestrzeni ma swoich zwolenników i przeciwników już od momentu, kiedy pojawiły się one pod koniec XIX wieku w USA wraz z rewolucją przemysłową i nagłym wzrostem zapotrzebowania na pracowników. Rąk do pracy potrzeba było coraz więcej, a mury pozostawały na ten problem niewzruszone. Zaczęto więc burzyć ścianki działowe,[nbsp_tc]przestawiać i dostawiać. I szybko dostrzeżono efektywność i oszczędność tego rozwiązania. Przy wznoszeniu kolejnych biurowców zmieniono więc koncepcję aranżacji przestrzeni na tzw. open space.

[nbsp_tc]

Nie zapominajmy o przepisach

Efektywność efektywnością[nbsp_tc]ale aranżacja open space nie jest wolna od obostrzeń.[nbsp_tc]Przepisy bardzo dokładnie określają wymogi takiego zagospodarowania przestrzeni. Odległości między stanowiskami pracy, przejścia, odległości pomiędzy sąsiadującymi ze sobą monitorami – wszystkie te elementy dokładnie[nbsp_tc]opisuje kodeks pracy i nie wolno ich lekceważyć. Nie tylko ze względu na ewentualną kontrolę ale i z uwagi na komfort, a zatem i wydajność pracy.

[nbsp_tc]

Open space – tak czy nie?

Podczas podejmowania decyzji o modelu aranżacji biura warto wziąć pod uwagę specyfikę pracy i dobrze przeanalizować[nbsp_tc]wady i zalety open space. Nasze poniższe[nbsp_tc]grafiki nie wyczerpują listy[nbsp_tc]mocnych i słabych stron takiego rozwiązania[nbsp_tc]ale dają już pewne rozeznanie.

[nbsp_tc]

infografika - wady i zalety open space

[nbsp_tc]

Dla porównania przedstawiamy też argumenty za i przeciw dla aranżacji gabinetowej. Już z pominięciem oczywistych kontrargumentów na powyższe.

[nbsp_tc]

infografika - wady i zalety aranżacji gabinetowej

[nbsp_tc]

Oswajać? Nie oswajać?

[nbsp_tc]

Boom na modne open space zdaje się jednak powoli przemijać. Naukowcy z[nbsp_tc]Australii przeprowadzili badania według których ponad 50% respondentów narzeka na pracę na open space*, porównując ją z atmosferą jak na ulicy. W takich warunkach o dekoncentrację i spadek produktywności nietrudno.[nbsp_tc][nbsp_tc]Pomocne mogą okazać się słuchawki, ścianki działowe, budki telefoniczne i salki konferencyjne, a w[nbsp_tc]skrajnych przypadkach duży napis na ścianie: Uprasza się o zachowanie ciszy! 😉 Pytanie tylko czy wobec głównego argumentu za tj. komunikacyjności nadal warto na open space stawiać… Dodatkowy aspekt, który pozostawiamy do przemyślenia to cytat zaczerpnięty z portalu Korpo24, który[nbsp_tc]posuwa się nawet do porównania, że „współczesny open space to odmiana XIX-wiecznej hali fabrycznej„**…[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

*za:http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90445,15638086,Biura_sprzyjajace_dobremu_samopoczuciu.html ** cytat z: http://korpo24.pl/biuro-czy-biurko/

[/text_tc][/column_tc][/section_tc]

Masz pytania dotyczące wdrażania programów Corporate Wellness w Twoim miejscu pracy? Chętnie odpowiemy!

Dane które podasz w formularzu będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.

>