[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]

Po[nbsp_tc]krótkich wahaniach starsza pani odważyła[nbsp_tc]się: zamówiła fizjoterapeutę do[nbsp_tc]domu. We wtorkowe południe dzwonek wyrwał[nbsp_tc]ją z[nbsp_tc]fotela. Chwyciła zapisaną kartkę i[nbsp_tc]cicho stawiając nogi w[nbsp_tc]miękkich kapciach podeszła do[nbsp_tc]drzwi. Przytknęła oko do[nbsp_tc]wizjera. Zaskoczył[nbsp_tc]ją widok normalnego człowieka, nie[nbsp_tc]jakiegoś kudłatego szamana albo znachora z[nbsp_tc]brodą Św.[nbsp_tc]Mikołaja. Może nawet rozczarowała[nbsp_tc]się. Uchyliła drzwi na[nbsp_tc]długość łańcucha.

– Dzień dobry, nazywam[nbsp_tc]się Tomasz Chomiuk, jestem fizjoterapeutą z[nbsp_tc]MobileMed.

Spokojny ton i[nbsp_tc]ciepły uśmiech uspokoiły[nbsp_tc]ją trochę. Nazwisko, które podał przez telefon zgadzało[nbsp_tc]się. Wygląd ze[nbsp_tc]zdjęcia w[nbsp_tc]gazecie chyba też.

– A[nbsp_tc]czym dokładnie pan[nbsp_tc]się zajmuje? – tu[nbsp_tc]spojrzała na[nbsp_tc]kartkę.

[nbsp_tc]–Terapią manualną, prowadzę zajęcia lecznicze dla osób starszych czyli kinezy-geronto-profilaktykę, jestem doktorem nauk medycznych – cierpliwie odparł Tomasz. Pani Magda już bez lęku otworzyła drzwi.

Szczupły i[nbsp_tc]wysportowany Tomasz przestąpił próg i[nbsp_tc]wniósł wielką czarną walizkę. Wyciągnął zadbaną dłoń na[nbsp_tc]powitanie i[nbsp_tc]pani Magda poczuła pewny uścisk. Lecz z[nbsp_tc]wyczuciem. Gdzie on zrobi ten masaż? – zastanowiła[nbsp_tc]się – tym dłoniom mogę powierzyć i[nbsp_tc]gardło.

– Gdzie mogę rozstawić stół?

Na[nbsp_tc]jej pytające spojrzenie Tomasz otworzył walizkę, a[nbsp_tc]właściwie pokrowiec i[nbsp_tc]wyjął składany stół do[nbsp_tc]masażu. Pacjentka uśmiechnęła[nbsp_tc]się i[nbsp_tc]wskazała miejsce w[nbsp_tc]niewielkim salonie.

– Potrzebuję skorzystać z[nbsp_tc]łazienki, by przebrać[nbsp_tc]się i[nbsp_tc]umyć ręce.

Po[nbsp_tc]kilku minutach profesjonalista w[nbsp_tc]białej koszulce i[nbsp_tc]czarnych, sportowych spodniach rozpoczął wywiad.

Po zabiegu i wskazaniach jak dbać o[nbsp_tc]siebie między wizytami, pani Magda zastanawiała[nbsp_tc]się:

fizjoterapeutka z pacjentem

Czy ugotować dodatkową porcję zupy?

Wizyta specjalisty od[nbsp_tc]przyjmowania bliskiej osoby różni[nbsp_tc]się tym, że[nbsp_tc]nie[nbsp_tc]musisz czuć[nbsp_tc]się zobowiązana do[nbsp_tc]gościnności i[nbsp_tc]częstować fizjoterapeuty obiadem. On[nbsp_tc]tego nie[nbsp_tc]oczekuje i[nbsp_tc]nie[nbsp_tc]poprosi. Przyjechał, by[nbsp_tc]zadbać o[nbsp_tc]Ciebie.

Czego spodziewać się przed wizytą?

  • Specjalista zadzwoni do[nbsp_tc]Ciebie, przedstawi[nbsp_tc]się imieniem i nazwiskiem.
  • Poinformuje, że[nbsp_tc]dzwoni z[nbsp_tc]ramienia MobileMed.
  • Upewni[nbsp_tc]się, że[nbsp_tc]dodzwonił[nbsp_tc]się do[nbsp_tc]odpowiedniej osoby.
  • Zapyta, czy możesz w[nbsp_tc]tej chwili rozmawiać.
  • Informacje o[nbsp_tc]Tobie ujawni tylko Tobie lub upoważnionej przez Ciebie osobie.

Czego możesz oczekiwać

  • referencji o[nbsp_tc]specjaliście (fizjoterapeucie, masażyście), który do[nbsp_tc]Ciebie przyjedzie.
  • cennika i informacji o[nbsp_tc]zniżkach
  • ustalenia formy płatności

W progu

  • Zobaczysz osobę w[nbsp_tc]estetycznym, zwykłym ubiorze, która przedstawi się imieniem i nazwiskiem, poinformuje z[nbsp_tc]jakiej jest firmy
  • Jeżeli zamówiłeś masaż, masażysta będzie miał ze[nbsp_tc]sobą przenośny sprzęt: rozkładany stół do[nbsp_tc]masażu, albo krzesełko w[nbsp_tc]pokrowcu
  • Jeżeli zamówiłeś fizjoterapię: urządzenia do[nbsp_tc]fizykoterapii, pomoce terapeutyczne, stół do masażu

Wygląd i zachowanie

  • Jasna, zwykle biała koszula i[nbsp_tc]czarne sportowe spodnie bez kolorowych emblematów
  • Wyciszony telefon, by Wasze spotkanie przebiegło w komfortowych warunkach

Fizjoterapeutka, masażystka:

  • Dłonie fizjoterapeutki, masażystki charakteryzują krótkie paznokcie w[nbsp_tc]naturalnym kolorze, niepokryte kolorowym lakierem. Zdrowy wygląd skóry i[nbsp_tc]paznokci jest gwarancją dbania o[nbsp_tc]higienę.
  • Perfumy, makijaż i[nbsp_tc]biżuteria będą dyskretne. Długie włosy związane.
  • Bez[nbsp_tc]pierścionków i[nbsp_tc]bransolet.

Fizjoterapeuta, masażysta:

  • Krótkie, zadbane paznokcie
  • Prosta, pewna postawa

Nie musisz obawiać się, że

  • wtargnie nie proszony do domu
  • zacznie zwiedzać Twoje mieszkanie
  • zapyta, ile masz pieniędzy
  • zapyta, gdzie przechowujesz cenne rzeczy
  • zada niedyskretne pytania
  • zaproponuje usługi nie oparte na wiedzy medycznej (np. uzdrawianie siłą woli, albo takie, których nie potrafi uzasadnić)
  • będzie mówił zawile i niezrozumiale

Jak długo zostanie w domu fizjoterapeuta?

Profesjonalista pozostanie u Ciebie przez czas, który ustalicie, potrzebny do spokojnego przeprowadzenia zabiegów. Nie będzie próbował wprosić się na obiad. Ani kolację.

Ile będę miał/miała sprzątania po wizycie?

Fizjoterapeuta zadba o ład w miejscu pracy, czyli Twoim domu i pozostawi porządek.

O co poprosi Cię fizjoterapeuta?

  • O możliwość skorzystania z łazienki w celu:
  • przebrania się w uniform do pracy,
  • umycia rąk przed i po zabiegu
  • umycia sprzętu, który przywiózł i wykorzystał do pracy (np. miseczka na oliwkę)
  • Możliwość wyrzucenia do kosza na śmieci np. jednorazowego prześcieradła czy ręcznika papierowego spożytkowanego podczas zabiegu.
  • O ustalenie, na jakiej przestrzeni będziecie pracować (np. w którym pokoju odbędzie się wizyta)

Odnośnie Twojej osoby

  • Czy korzystałeś z usług masażu albo fizjoterapii
  • Zapyta o dokumentację medyczną od innych specjalistów, która pomoże ustalić najlepszy dla[nbsp_tc]Ciebie sposób prowadzenia zabiegów
  • Wypełni kartę badania, czyli zawrze informacje o[nbsp_tc]Twoim zdrowiu. Prowadzenie dokumentacji pomaga dokumentować proces leczenia i[nbsp_tc]postępy, ich[nbsp_tc]przebieg, trudności i[nbsp_tc]pozytywne efekty

Po zabiegu:

  • Udzieli informacji i wskazówek, jak dbać o[nbsp_tc]siebie między wizytami.
  • Na Twoje życzenie spisze je.

Pytaj, jeśli masz wątpliwości

Zakończenie wizyty

Warto, by wizyty, zwłaszcza jeśli celem jest rehabilitacja czy zabiegi lecznicze, odbywały[nbsp_tc]się w[nbsp_tc]regularnych odstępach czasu. Warto zaplanować ich przebieg z[nbsp_tc]tym samym specjalistą, ponieważ będziecie na[nbsp_tc]bieżąco komunikować postępy procesu leczenia

Zbieżność nazwisk nie jest przypadkowa

Autor: Joanna Frąckiewicz

[/text_tc][/column_tc][/section_tc]

Masz pytania dotyczące wdrażania programów Corporate Wellness w Twoim miejscu pracy? Chętnie odpowiemy!

Dane które podasz w formularzu będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.

>