[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]

Do nie dawna w Polsce praktycznie nie mówiło się o programach wzmacniających kondycję fizyczną i psychiczną pracowników. Działania pracodawców na rzecz zdrowia zatrudnionych ograniczały się co najwyżej do finansowania pakietów prywatnej opieki medycznej, a w konkretne działania i aktywne promowanie zdrowia w miejscu pracy angażowali się tylko nieliczni.

Aktualnie sytuacja ulega radykalnej zmianie. Galopujące tempo życia i zataczający coraz szersze kręgi stres spowodowały, że ludzie sami zaczęli poszukiwać większej harmonii w życiu i sposobów, aby nie dać się ‘zwariować’. Na dzień dzisiejszy szacuje się, że w Polsce na depresję cierpi od 1,2 – 1,5 mln osób. To prawie tyle samo, co liczba mieszkańców Warszawy! Co gorsza, eksperci szacują, że ta liczba będzie rosła.

W odpowiedzi na tę sytuację[nbsp_tc]dynamicznie zaczęła[nbsp_tc]się rozwijać branża wellness, czyli rynek zdrowej żywności, sportu, ruchów slow i work-life balance, warsztatów rozwojowych, jogi i świadomości odpowiedzialności społecznej. Współczesny pracownik korporacji nie tylko dojrzewa i[nbsp_tc]oczekuje większej troski o swoje zdrowie w miejscu pracy, ale jest też bezpośrednim konsumentem tej branży. A ponieważ popyt na towary na rynku przedsiębiorstw jest zawsze pochodną na towary konsumpcyjne, tym samym coraz większe jest zainteresowanie programami corporate wellness wśród pracodawców.

Kolejnym czynnikiem są zmieniające się dane demograficzne i kwestia zarządzania międzypokoleniowego w przedsiębiorstwach. W Polsce organizacje, które[nbsp_tc]uwzględniają[nbsp_tc]inne potrzeby i preferencje pracowników ze względu na ich wiek, to wciąż nisza na rynku pracy. A przecież wojna o talenty trwa i pracodawcy nie dostosowujący się do nadchodzącej ‘ery pracownika’ pozostaną w tyle.

Równolegle, ważnym zjawiskiem jest czerpanie wzorców i trendów z krajów rozwiniętych. Na zachodzie trend zarządzania zdrowiem i efektywnością czy corporate wellness funkcjonują od kilkudziesięciu lat i stanowią element strategii biznesowej firm. Pracodawcy zauważają, że pełen potencjał człowieka wynika z jego kondycji fizycznej i psychicznej czyli[nbsp_tc]tzw. dobrostanu, zatem rozwijanie i wzmacnianie dobrostanu pracowników to inwestycja przekładająca się na efektywność biznesu.

Mając na uwadze psychologiczny aspekt zagadnienia – kiedy na naszej osobistej skali wartości coś ma status priorytetu, a takowy coraz bardziej mają tematy związane ze zdrowiem i równowagą praca-dom – rośnie atrakcyjność kogoś, kto nam może te wartości zapewnić i nasza motywacja, aby się w kierunku tej osoby zwrócić. A to oznacza, że dla potencjalnego pracownika pracodawca, który zadba o jego work-life balance, ergonomię pracy, zdrowie i[nbsp_tc]rozwój osobisty, okaże się pracodawcą bardziej atrakcyjnym i docenianym. Trend ten będzie się rozwijał wraz z dalszym rozwojem świadomości po stronie pracownika jak i pracodawcy, ponieważ korzyści są obopólne. Pracodawca wdrażający programy corporate wellness może liczyć na wzrost zaangażowania i lojalności pracowników, lepszą wydajność wykonywanej pracy oraz poprawę relacji między pracownikami – czynniki niezwykle istotne na konkurencyjnych i zmieniających się rynkach. [nbsp_tc]Te bardziej mierzalne efekty to wzrost satysfakcji z wykonywanej pracy (ponad 40%) oraz zmniejszona fluktuacja i absencja chorobowa pracowników (26%). [nbsp_tc]

Programy coroprate wellness to wielka szansa na rozwój w oparciu o wykorzystanie pełnego potencjału pracownika, a dodatkowo okazja do wpisania się w trend nowoczesnego i świadomego pracodawcy.

kamyki z napisami body, relax, soul

[/text_tc][/column_tc][/section_tc]

Masz pytania dotyczące wdrażania programów Corporate Wellness w Twoim miejscu pracy? Chętnie odpowiemy!

Dane które podasz w formularzu będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.

>