[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]
Pracodawco,
jeśli w strategii Twojej firmy wciąż brakuje miejsca na wellness korporacyjny, a lektura naszego bloga[nbsp_tc]jeszcze nie rozwiała wszystkich Twoich wątpliwości, poniżej przedstawiamy kilka kolejnych twardych argumentów za.
1. Odsyłamy do specjalistów od badań i analiz. Zdaniem EY troska o zdrowie to jeden z sześciu trendów, które już dziś zaczynają decydować o rozwoju globalnej gospodarki i świata w ogóle.
2. Pośrednie koszty wpływu zdrowia na biznes (koszty zwolnień lekarskich, prezenteizmu, zastępstw i nowych rekrutacji, koszty spadku efektywności i błędów) zaczynają się już od 9.000 pln/pracownik rocznie.
3. Społeczeństwo się starzeje. W 2050 roku osobą w średnim wieku będziemy nazywać 47-latka, a 65-latki będą stanowić nieomal 1/3 populacji Polski. Zmiana struktury wiekowej społeczeństwa[nbsp_tc]pociągnie zmiany na rynku pracy. Wzrośnie wartość[nbsp_tc]pracownika i jego zdrowia. Inwestycja w corporate wellness to inwestycja w Employer Branding, a budowanie pożądanego wizerunku wewnątrz i na zewnątrz firmy zatrzyma talenty w organizacji.
4. Nieefektywność spowodowana złym stanem zdrowia fizycznego lub psychicznego obniża wydajność pracownika nawet o 40%.
5. Wellness Councils of America wylicza zwrot z inwestycji w corporate wellness na poziomie[nbsp_tc]6.00[nbsp_tc]USD[nbsp_tc]za każdego zainwestowanego dolara. Według firmy Matrix w krajach europejskich to aż[nbsp_tc]13,64 euro po roku od zainwestowania 1 euro w corporate wellness i promocję zdrowia psychicznego w miejscu pracy (dane za 2013 rok).
6. Corporate wellness to już nie trend. To konieczność. Konieczność do tego stopnia, że pojawia się już w programach uczelni, też w Polsce. Na Uniwersytecie Łódzkim[nbsp_tc]absolwenci szkół wyższych już dziś[nbsp_tc]mogą kształcić się na podyplomowym kierunku: corporate wellness i holistyczne przywództwo.
[/text_tc][/column_tc][/section_tc]