[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]
Od[nbsp_tc]pewnego czasu standardem jest oferowanie kandydatom lub długoletnim pracownikom świadczeń pozapłacowych. Ich stosowanie ma[nbsp_tc]silne uzasadnienie ekonomiczne, gdyż obniża znacznie koszty pracodawcy, jednocześnie zwiększając atrakcyjność jego oferty. To[nbsp_tc]elastyczna forma wynagrodzenia, która może być oferowana czasowo/uznaniowo, gdy firmę na to stać, w[nbsp_tc]przeciwieństwie do[nbsp_tc]podwyżki, która jest kosztem stałym.
[nbsp_tc]
[nbsp_tc]
[nbsp_tc]
[nbsp_tc]
Benefity są popularną kartą przetargową w[nbsp_tc]zdobywaniu nowej, wykwalifikowanej kadry.
[nbsp_tc]
Kandydaci coraz częściej pytają o[nbsp_tc]takie świadczenia i[nbsp_tc]od[nbsp_tc]nich uzależniają decyzję o[nbsp_tc]współpracy.
[nbsp_tc]
Benefity pozapłacowe są postrzegane jako akt dobrej woli szefa, wyraz dbałości o[nbsp_tc]pracownika i wywołują bezwarunkową chęć odwzajemnienia miłego gestu dawaniem z[nbsp_tc]siebie jeszcze więcej. Ponadto pomagają pracownikowi osiągnąć większy komfort psychiczny i[nbsp_tc]fizyczny, zatem polepszają jego codzienną motywację i[nbsp_tc]efektywność. W zależności od[nbsp_tc]rodzaju dodatku, mogą nieść dodatkowe korzyści dla pracodawcy. Przykładowo, wyjazd integracyjny sprawi, że[nbsp_tc]zespół będzie bardziej zgrany, pakiet sportowy wpłynie na[nbsp_tc]zdrowie, a[nbsp_tc]kursy zawodowe podniosą kwalifikacje kadry, co[nbsp_tc]wykorzysta w[nbsp_tc]codziennej pracy.
[nbsp_tc]
Istnieją różne kategorie benefitów: związane ze[nbsp_tc]zdrowiem i[nbsp_tc]kondycją (pakiety medyczne, karty sportowe, polisy ubezpieczeniowe), rodziną (pakiety rodzinne, organizacja opieki nad dziećmi, wyjazdy), codziennymi zakupami (bony towarowe, zniżki) czy relaksem i[nbsp_tc]czasem wolnym (karnety do[nbsp_tc]kina, teatru, SPA). Jeszcze 10[nbsp_tc]lat[nbsp_tc]temu szczytem marzeń pracownika był firmowy laptop czy telefon. Dziś jest to[nbsp_tc]często niezbędna podstawa, dlatego duże firmy prześcigają[nbsp_tc]się w[nbsp_tc]oferowaniu benefitów, które ich pracownicy będą postrzegać jako atrakcyjne.
[nbsp_tc]
[nbsp_tc]
[nbsp_tc]
[nbsp_tc]
Oczywiście byłoby idealnie, aby oferowane świadczenia były dopasowane do[nbsp_tc]potrzeb danego pracownika, przez niego pożądane – w innym razie mogą odnieść przeciwny skutek i[nbsp_tc]nie[nbsp_tc]spełnić swojej roli. Ambitny specjalista doceni szkolenie zawodowe lub kurs językowy, matka – program opieki zdrowotnej dla jej dzieci, szeregowy pracownik – bony towarowe na[nbsp_tc]zakupy spożywcze, a[nbsp_tc]singiel – karnet do[nbsp_tc]kina, czy teatru.
[nbsp_tc]
[/text_tc][/column_tc][/section_tc]