Webinaria dietetyczne

Webinar wellbeing dla firm.

W czasach pracy home office webinar wellbeing dla firm i warsztaty online są najważniejszymi elementami realizacji programów prozdrowotnych, dni zdrowia online, H&S week. Sa też jednym z narzędzi do budowania trwałej kultury zdrowia w organizacjach. W tym wpisie przedstawiłem porównanie webinariów i warsztatów. Opisałem w jakich sytuacjach lepiej sprawdza się każda z tych form. W dzisiejszym artykule rozwinę temat samego webinarium i podzielę się kilkoma dobrymi praktykami.

Trafiający w potrzeby pracowników webinar wellbeing pomaga w budowaniu świadomości na temat dbania o własne zdrowie. Dostarcza wiedzę i pomaga zdobyć umiejętności praktyczne (np. ćwiczenia online na zdrowy kręgosłup, czy techniki redukcji stresu mindfulness). Dłuższy i systematycznie prowadzony program corporate wellness pomaga natomiast wdrożyć zdobyte umiejętności do codziennej rutyny pracowników.

Nie do przecenienia jest też walor integracyjny i socjalizacyjny webinariów wellbeing. Szczególnie w czasach pracy zdalnej i odosobnienia pracowników z powodów pandemii. Zdrowiem interesuje się większość z nas. Tematy związane ze zdrowiem nie wywołują negatywnych emocji i polaryzacji społecznych (oprócz szczepionek!) i przede wszystkim integrują zespoły wielokulturowe i wielopokoleniowe. Mogą być też też elementem strategii Diversity & Inclusion. Po prostu dobrze jest pogadać ze współpracownikami na interesujący nas temat, poznać się lepiej, odstresować.

Wewnętrzny zespół wellbeing do badania analizy potrzeb.

Ostatnio coraz częściej zgłaszają się do nas firmy, które niedawno rozpoczęły działalność w Polsce. Nie zdążyły trwale zorganizować biura, a pracownicy nie mieli możliwości się poznać. Ze względu na pandemię większość osób pracuje zdalnie. Dodatkowo, część osób to ekspaci różnych narodowości. Zespół jest niezgrany, szwankuje komunikacja, dochodzi szybkie tempo pracy. Nietrudno zgadnąć jak ta sytuacja odbija się na biznesie. W takich sytuacjach dobrze sprawdza się webinar wellbeing poprowadzony w języku angielskim, który coraz częściej staje się „urzędowym językiem” w firmach. W doborze tematyki odpowiadającej potrzebom pracowników i organizacji może pomóc wewnętrzny zespół ds. promocji zdrowia lub wellbeing. Dobrze jeśli w zespole znajdą się osoby, które interesują się tematyką prozdrowotną, uprawiają jakiś sport, mogą się podzielić swoją wiedzą ekspercką. Samo powołanie takiego nieformalnego ciała staje się elementem integracyjnym, niezwiązanym z bieżącymi zadaniami w pracy.

W doborze tematyki odpowiadającej potrzebom pracowników i organizacji może pomóc wewnętrzny zespół ds. promocji zdrowia lub wellbeing.

Jaki jest najlepszy termin na organizację webinarium?

Wybór terminu jest bardzo ważny. Ma bowiem wpływ na frekwencję, na której przecież tak bardzo nam zależy. Ustalając termin cyklu webinariów rozważ proponowane działania:

  • Zacznij od tego żeby sprawdzić czy w Twojej firmie są już wyznaczone stałe terminy na spotkania, szkolenia. Wtedy oszczędzisz czas i temat z głowy:)
  • Jeśli nie – postaraj się żeby był to jeden stały dzień tygodnia lub miesiąca i stała godzina. Np. czwartki o czwartej. Łatwiej zapamiętać.
  • Unikaj piątków w godzinach popołudniowych. Prawda jest taka, że wtedy większość z nas myśli o weekendzie.
  • Sprawdź czy w proponowanym terminie nie ma stałych spotkań globalnych lub lokalnych. Porozmawiaj z innymi działami, liderami. Spytaj czy nie planują wrzucenia spotkań biznesowych w planowanym przez Ciebie terminie webinarium.
  • Sprawdź które dni są najmocniej obłożone w innych działach. Kiedy ludzie oddają cykliczne raporty itp. Po prostu trudno będzie im się wyrwać na 60-90 min. Poza tym zrobisz sobie wroga z szefa działu. Lepiej żeby był Twoim sprzymierzeńcem 🙂
  • Jeśli planujesz cykl webinariów – dobrze zachować dynamikę i nie robić zbyt długich przerw. Z drugiej strony nie przesadź z częstotliwością. Wtedy wydarzenia mogą stracić na atrakcyjności. Z doświadczenia widzę, że optymalnym wydaje się termin stały dzień co drugi tydzień.

Naprawdę warto przyłożyć się i poświęcić czas na wybór właściwego terminu. Będzie to miało znaczący wpływ na frekwencję.

Warto nagrać webinarium.

Nawet jeśli wybierzesz najbardziej optymalny termin i tak zawsze znajdą się tacy, którym nie będzie odpowiadał. Dlatego warto poprosić dostawcę o nagranie webinarium i udostępnienie nagrania dla wszystkich pracowników. Zwykle cena za nagranie i czasowe udostępnienie nie jest wygórowana i taka inwestycja się opłaca. Oprócz szerokiego dostępu do materiału przez wszystkich pracowników unikniesz narzekań tych, którzy nie mogli uczestniczyć w wydarzeniu na żywo.

Cena za nagranie zależy od czasu na jaki chcemy wykupić licencję. Wydaję się, że optymalnym terminem jest 3 do 6 m-cy. Maksymalnie rok. Po tym czasie raczej rzadko kto zagląda do materiału. Poza tym w obecnych czasach szybkich zmian część treści może stać się nieaktualne po kilku miesiącach. Dlatego nie daj sobie wcisnąć licencji bezterminowej, tylko czasową i nie przepłacaj.

Jakie webinaria wellbeing wybierali najczęściej nasi klienci?

Webinar wellbeing dla firm, który nasi klienci wybierali najczęściej w 20202 roku to Ergonomia pracy zdalnej – czyli jak zorganizować zdrowe i bezpieczne stanowisko pracy w warunkach domowych.

W dalszej kolejności:

  • Nowe wyzwania w czasach COVID-19. Jak radzić sobie ze stresem, izolacją i pracą zdalną. Wsparcie psychologiczne dla pracowników.
  • Mindfulness – trening uważności i koncentracji.
  • Dieta a odporność, Brain food – webinar z dietetykiem
  • Legal Doping – jak przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej zarządzają swoją energią. Mega inspiracje na zdrowy styl życia dla każdego z nas!
  • Warsztat oddechowy – jako technikę relaksacji

Naszą rolą jest również zapewnienie kompleksowego wsparcia przy organizacji webinariów wellbeing. Dlatego dostarczamy wsad do komunikacji wewnętrznej wydarzenia, grafiki, opisy, podcasty. W ramach współpracy możemy również przygotować komunikacje w social media, wzmacniając EB pracodawcy. Tu przykład.

Spytaj o nasze aktualne inspiracje na webinar wellbeing dla firm

About the author: michal.federowski