Ergonomia w home office

Ergonomia w home office

Na balkonie, w łóżku, w kuchni, przy biurku, na stojąco, leżąco, korzystając z mebli dziecka, czym kto dysponuje… W home office mamy wiele opcji organizacji stanowiska pracy. Tym bardziej, że nie zawsze trzeba włączać kamerki… The sky is the limit!

Ważne jednak, żeby sobie nie zaszkodzić. Oto kilka wskazówek od fizjoterapeutów Corporate Wellness by MobileMed, jak w praktyce zadbać o kręgosłup w warunkach domowych:

🔊 nie daj się zabetonować w jednej pozycji na dłużej,
🔊 rób przerwy i zmieniaj pozycje co 20-30 min.,
🔊 jeśli przyjmiesz nową pozycję i poczujesz ból lub dyskomfort zmień ją prędko na inną,
🔊 pilnuj się, żeby nie robić przysłowiowej szuflady i nie wysuwać głowy zbyt mocno do przodu w stronę monitora,
🔊 ćwicz, żeby zachować kręgosłup w dobrej formie na lata – wystarczy 5-15 min. dziennie zróżnicowanych ćwiczeń na wytrzymałość, siłę, zwiększenie ruchomości.

W trakcie warsztatów online Ergonomia w home office nasi fizjoterapeuci zdradzą, która pozycja jest najlepsza i podzielą się ciekawymi pomysłami na organizację zdrowego stanowiska pracy w warunkach domowych. Pokażą też serie ćwiczeń wzmacniających kręgosłup.

About the author: michal.federowski

Leave a Reply

Your email address will not be published.