[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]

[nbsp_tc]
Jak najbardziej. Wystarczy spojrzeć chociażby na liczby. Corporate Wellness Group przeprowadziło w 2012 roku badania dotyczące rozwoju corporate wellness w Polsce, z których wynika, że aż 54% badanych pracowników ma problemy ze zmotywowaniem się do zmiany swojego stylu życia i nawyków zdrowotnych. Być może wynika to z braku czasu, o którym mówi aż 74% ankietowanych lub w ogóle braku zainteresowania tematem promocji zdrowia w miejscu pracy (41%).

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Z motywowaniem pracowników do wdrażanych programów corporate wellness jest trochę tak jak z motywowaniem do zmiany w ogóle. Zmiana wymaga od nas wysiłku, zaangażowania i wytrwałości. Wymaga zastąpienia słowa 'chciałbym’ na 'chcę’. Zresztą, w kontekście zdrowia, lepiej to zrobić na tym etapie, niż czekać na 'muszę’…

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

motywacja

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

TYLKO JAK JĄ OSIĄGNĄĆ?

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Badania nad satysfakcją pracowników mówią, że na ich motywację wpływają dwa rodzaje czynników: wewnętrzne czyli osobista potrzeba osiągnięcia celu, a przez to satysfakcji i uznania oraz zewnętrzne jak np. warunki i atmosfera w pracy. Poniżej podpowiadamy jak tymi czynnikami zarządzać, by corporate wellness przyniosło pożądane efekty obydwu zaangażowanym stronom.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

CO MOŻE PRACOWNIK?

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Tu przysłowiowego koła na nowo nie wymyślimy. O sposobach na skuteczne zmotywowanie się napisano już wszystko. Wymienimy więc tylko te, naszym zdaniem, najważniejsze:

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Przestańmy liczyć na to, że znajdziemy motywację na zewnątrz. Może być ona pomocna na początku drogi ale na dłuższą metę się nie sprawdzi. To, że koleżanka z pracy ma fantastyczną figurę nie jest jeszcze wystarczającym motywatorem, byśmy na trwale zmienili swoje nawyki żywieniowe. Nie idźmy ścieżką, której nie przemyśleliśmy albo która, co gorsza, jest ścieżką innych.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Znajdźmy cel, którego osiągnięcie zapewni nam rozwój czy uznanie, na których nam naprawdę zależy. By starczyło nam determinacji musimy naprawdę chcieć coś zmienić.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

I zacznijmy działać. Zróbmy pierwszy krok. Bez tego nie ruszymy z miejsca. Może to być na początek drobiazg – rezygnacja z jednego ciastka dziennie, 10min skakania na skakance.. cokolwiek. Nawet się nie obejrzymy, kiedy efekty pierwszych działań przejmą ster i same staną się motywatorem do podejmowania kolejnych wyzwań.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Nie od dziś wiadomo, że podejmowanie wspólnych wyzwań jest dużo łatwiejsze niż walka w pojedynkę. Znajdźmy więc w pracy grono osób, które borykają się z podobnymi problemami zdrowotnymi i razem stawmy im czoła. Nagradzajmy się za najlepsze osiągnięcia, dopingujmy i motywujmy się wzajemnie.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

A CO MOŻE PRACODAWCA?

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Musimy poznać potrzeby. Bo nie zmotywujemy pracownika do rzucenia palenia jeśli on sam nie deklaruje takich chęci. Możemy wykorzystać do tego celu narzędzie stare jak świat – tradycyjną ankietę. Diagnoza potrzeb jest niezbędna.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Spróbujmy opowiedzieć o faktach. Nic tak nie przemawia do wyobraźni jak statystyki. Raport stanu zdrowia pracowników w Polsce, rozwój chorób cywilizacyjnych (po inspirację zapraszamy do artykułu: http://corporate-wellness.pl/medical-wellness-szczegoly-130.html) – takie informacje potrafią otworzyć oczy.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Sięgnijmy po treningi motywacyjne uzupełnione o część warsztatową, która może być doskonałym narzędziem pomagającym pracownikom zidentyfikować problemy z niską motywacją wewnętrzną i spróbować sobie z nią poradzić.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Znajdźmy ambasadora idei – kogoś komu będzie się chciało, kto wierzy w wellness i 'czuje’ ten temat. Kto zadba o właściwą komunikację programu w firmie i nie pozwoli mu zginąć gdzieś w zapełnionej skrzynce pocztowej. Komunikacja wewnętrzna to potężne narzędzie motywujące o ile tylko używane jest w sposób profesjonalny i przemyślany.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Monitorujmy efekty działań, by propagować te, które cieszą się powodzeniem i kończą sukcesem. I by uczyć się na błędach.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Każda zmiana to wyzwanie. Każde wyzwanie wymaga wysiłku. Warto go jednak podjąć jeśli na szali położymy nasze zdrowie.

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

Autor: Lea Gorzkowska

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[nbsp_tc]

[/text_tc][/column_tc][/section_tc]

Masz pytania dotyczące wdrażania programów Corporate Wellness w Twoim miejscu pracy? Chętnie odpowiemy!

Dane które podasz w formularzu będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.

>