Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Corporate wellness w sieci

Korporacyjny wellness czyli dbanie o dobrostan pracownika nie jest już tylko modnym trendem w działaniach HR. Rozwijające się organizacje świadomie angażują się w działania corporate wellness, które są elementem ich długofalowych strategii. W Polsce odsetek firm, które dbają w ten sposób o pracownika i biznes jest wciąż niewielki (4%) ale tendencja ta zmienia się na lepsze.
 

Jeśli dopiero podejmują Państwo decyzję o profesjonalnym wdrożeniu corporate wellness w swoich organizacjach, podpowiadamy wybrane źródła, gdzie znaleźć można szczegółowe informacje o idei. Większość z nich to portale anglojęzyczne. Przypominamy, że koncepcja wellnessu korporacyjnego zrodziła się w Stanach Zjednoczonych, gdzie nie ma powszechnego dostępu do świadczeń medycznych, w wyniku czego koszty ubezpieczeń i opieki zdrowotnej są bardzo wysokie. Pracodawcy finansują pracownikom pakiety medyczne ale w dobie postępujących chorób cywilizacyjnych, ponoszą niemałe z tego tytułu koszty. Corporate wellness jest najlepszą odpowiedzią na ten problem. Poprawia zdrowia pracowników to ogromna oszczędność na kosztach opieki zdrowotnej.

strony internetowe dedykowane wellnessowi korporacyjnemu:
1. http://www.corporatewellnessmagazine.com/ – oficjalny, anglojęzyczny portal informacyjny Corporate Health & Wellness Associacion, gdzie znaleźć można mnóstwo artykułów dotyczących koncepcji i związanych z nią tematów dotyczących zdrowia fizycznego i psychicznego w miejscu pracy. Magazyn ma aż 300 000 czytelników on-line, z których połowa to stali odbiorcy posiadający prenumeratę.
 
2. http://healthyamericans.org – portal dotyczący zdrowia w Ameryce z biblioteką treści związanych z corporate – wellness. Wystarczy wpisać hasło do wyszukiwarki dostępnej na stronie, by odnaleźć teksty dotyczące idei.
 
3. http://naturalhealthcare.ca/http://www.corporatewellnesscanada.com/ – kanadyjskie portale z informacjami, produktami i usługami wellnessu korporacyjnego.
 
 
stowarzyszenia:
http://wellnessassociation.com/ Corporate Health and Wellness Association (CHWA), nazywane też Health and Wellness Association lub Corporate Wellness Association to organizacja typu non – profit skupiająca się na zarządzaniu tematem zdrowia w miejscu pracy. Uchodzą za największe tego typu stowarzyszenie nie tylko w Stanach ale i na świecie.
 
 
kongresy:
 
http://www.employerhealthcarecongress.com/ , podczas którego CHWA organizuje Corporate Wellness Conference. Konferencja jest jedną z największych tego typu w USA. Spotykają się na niej przedstawiciele wielu branż, by dzielić się doświadczeniami z zakresu wdrażania programów wellnessowych w swoich organizacjach.
 
 
tematyka zdrowia na portalach dedykowanych HRom lub zdrowiu, ktore coraz czesciej mają już dedykowane idei zakladki tematyczne:
 
1. http://hrstandard.pl/ (a tam zakładki: http://hrstandard.pl/tag/corporate-wellness/ i  http://hrstandard.pl/tag/zdrowie-pracownikow/ ) to największy w Polsce portal skierowany do osób związanych z branżą HR, zwierający mnóstwo informacji dotyczących najnowszych trendów, które jak w przypadku corporate – wellness mają strategiczne znaczenie dla działów HR w nowoczesnym biznesie.
 
2. International Healthcare Research Center http://www.healthcareresearchcenter.org/ – amerykańskie centrum badawcze typu non-profit, które prowadzi badania min. na temat stanu zdrowia pracowników w rodzimych organizacjach.
 
 
strony internetowe firm, które oferują rozwiązania corporate-wellness:
 
znakomitym źródłem informacji o wellnessie korporacyjnym są firmy, które takie usługi świadczą. Jedną z nich jest Corporate Wellness by MobileMed, której blog zawiera mnóstwo artykułów o koncepcji, jej wpływie na dobrostan pracownika i organizacji. Jeśli byliby Państwo zainteresowani ideą i sposobami na jej wrożenie, zapraszamy do kontaktu: tel. kom.: +48 604 999 333 e-mail: biuro@mobilemed.pl.
 
 
W dobie rozprzestrzeniających się chorób zawodowych, zmiany, która rządzi światem biznesu oraz niżu demograficznego w krajach rozwijających się corporate wellness staje się tematem nie tylko ważnym ale wręcz strategicznym. Nie dziwne więc, że pojawia się na ten temat coraz więcej informacji, a dedykowane artykuły można znaleźć na łamach większości poczytnych magazynów on-line i portali, nie tylko dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi.
 
google
 
 
Autor: Lea Gorzkowska

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *