[section_tc][column_tc span=’12’][text_tc timing=’linear’ trigger_pt=’0′ duration=’1000′ delay=’0′]

wellness

[nbsp_tc]

,,Moda” na wellness to odpowiedź na konkretne zjawiska zachodniej cywilizacji: wzrastające tempo życia, permanentny stres, wydłużający się okres życia, niski przyrost naturalny, bezradność medycyny wobec chorób psychosomatycznych, wysokie koszty opieki zdrowotnej.

[nbsp_tc]

W nurcie wellness jest zdrowe odżywianie, bo powszechnie dostępna żywność przetworzona nie sprzyja zdrowiu. Powoduje szereg powikłań w naszym organizmie z otyłością włącznie. Im bardziej szkodzi cywilizacja, tym bardziej potrzebny jest wellness. Tempo życia i stres [nbsp_tc]motywują do szukania relaksu oraz nauki radzenia sobie z napięciem fizycznym i psychicznym. Na co dzień zamknięci w biurze odczuwamy potrzebę kontaktu z naturą. To także zwyczaj wpisany w nowoczesny nurt wellness

[nbsp_tc]

Instynkt stadny

[nbsp_tc]

Brak czasu powoduje ograniczenie i ogólne “spłycenie” relacji międzyludzkich. Potrzeby wynikające ze “stadnej natury” człowieka: takie jak społeczna akceptacja, rozmowa czy budowanie silnych więzi nie są w pełni zaspokajane. Z zgodzie z filozofią Wellness jest dbanie o jakość relacji. Uważne słuchanie, atencja, szacunek dla swoich potrzeb i drugiego człowieka. W dobie internetu i odpersonalizowanych relacji promujemy bliskość i autentyczność w kontaktach międzyludzkich.

[nbsp_tc]

Powrót do apteczki babuni

[nbsp_tc]

Wellness nie lubi konserwantów, chemii, wzmacniaczy. Odkładają się one w organizmie i tykają jak bomba zegarowa. Toksyny to największy wróg zdrowia. W dodatku kosztują. Wysokie koszty leków i służby zdrowia, są coraz częściej przyczyną sięgania po naturalne metody „leki babuni”. Naturalne terapie wschodnie, także są jak najbardziej w nurcie wellness. Tym bardziej, że prawie 80% dolegliwości, z którymi udajemy się do lekarza ma podłoże psychosomatyczne. Ten wysoki wskaźnik chorób psychosomatycznych (m.in. choroby serca, nadciśnienie, nowotwory, alergie) inspiruje także zastanowienia się nad złożonością natury ludzkiej, wzajemnych powiązań psychiki i ciała. Czytamy, pogłębiamy swoją świadomość, staramy się znaleźć poczucie harmonii, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania. W trosce o zdrowie podążamy z nurtem wellness.

[nbsp_tc]

Przyszłość wellness

[nbsp_tc]

Nasze potrzeby ulegają ciągłym zmianom. Dojrzewamy, przeobrażamy się, stymulowani zmianami cywilizacyjnymi. Branża wellness rozwija się jako odpowiedź na potrzeby ludzi.[nbsp_tc] Oto najbardziej perspektywiczne kierunki: zdrowa żywność – porady dietetyczne, sklepy ze zdrową żywnością, usługi gastronomiczne, kursy, literatura; suplementacja żywieniowa – sprzedaż suplementów, poradnictwo żywieniowe, literatura; fitness – kluby fitness, sprzedaż produktów dla klubów i indywidualnego odbiorcy, szkoleniu branżowe, literatura, sport – ośrodki, sprzedaż produktów związanych z uprawianiem różnych dyscyplin sportu, turystyka sportowa, kursy/szkolenia, literatura rozwój osobisty – kursy i szkolenia dla firm i klientów indywidualnych, literatura, poradnictwo; psychoterapia – gabinety, grupy terapeutyczne, literatura; medycyna naturalna – gabinety, ośrodki, sklepy, targi, sprzedaż produktów, literatura; feng shui – usługi architektoniczne z wykorzystaniem feng shui, sprzedaż produktów, literatura; odnowa biologiczna – studia, ośrodki, sprzedaż produktów dla ośrodków i klientów indywidualnych, szkolenia, kursy branżowe, szkolnictwo; turystyka i rekreacja.

[nbsp_tc]

Wszystko wskazuje na to, że w Polsce – mimo kryzysu gospodarczego – popyt na branżę wellness będzie rósł. Ciekawe są prognozy jakie zbadali ekonomiści w USA, m.in. znany prognostyk Paul Zane Pilzer. W swojej książce “The wellness revolution” publikuje: w 2000 roku w USA wydatki na wellness stanowiły około 16% wydatków na opiekę zdrowotną (200 mld dolarów; w tym 24 mld – fitness, 70 mld – suplementy żywieniowe). Popyt wciąż rośnie! Według prognoz w ciągu następnej dekady mieszkańcy USA wydadzą na wellness bilion dolarów, czyli tyle samo, ile wynoszą wydatki na żywność i prawie tyle, co na leki i opiekę zdrowotną. Branża wellness to potencjalne źródło dochodów dla wielu przedsiębiorców, także w Polsce. To przede wszystkim szansa na zdrowsze, fizycznie i psychicznie, oraz szczęśliwsze społeczeństwo.

[/text_tc][/column_tc][/section_tc]

Masz pytania dotyczące wdrażania programów Corporate Wellness w Twoim miejscu pracy? Chętnie odpowiemy!

Dane które podasz w formularzu będą przetwarzane zgodnie z naszą polityką prywatności.

>