Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

“Ty” jako marka

Kreowanie wizerunku to popularna dziedzina wiedzy. Praktykowana przez specjalistów od marketingu politycznego, przenika także do biznesu. Jak może być przydatna na co dzień, także poza biznesem? Jak może być etycznym i pomocnym narzędziem rozwoju osobistego.

 

Wizerunek to ,,Ty” 

Wizerunek, potocznie kojarzy się z polityką lub reklamą. Opalony Lepper i ,,pranie bielsze niż biel”. To stereotypy deprecjonujące dyscyplinę komunikacji. Współczesny świat poszukuje już innych standardów. Autentyzmu, emocji, prawdy! Świadome zarządzanie wizerunkiem jest zintegrowane z osobistym celem, systemem wartości i przekonań, etyką. Nie ma nic wspólnego z tanimi chwytami marketingowymi.

 

Eksploracja ,,Ja”

Każdy funkcjonuje w wielu rolach. Od tych zastanych jak: kobieta, córka, syn, brat, do tych wypracowanych w życiu zawodowym czy społecznym. Są one powiązane z naszym statusem zawodowym, socjalnym, realizacji pasji. Matka, żona, przyjaciółka, przedsiębiorca, artystka. Każdy obszar społecznych interakcji ma przypisany układ ról. One określają człowieka, i jednocześnie są częścią składową wizerunku. Warto wiedzieć, które pola są najważniejsze i z jakiej pozycji zarządzasz życiem codziennym. Które role społeczne determinują Twój wizerunek. Często taka eksploracja pokazuje różnorakie dysfunkcje i deficyty. Ale jednocześnie pozwala  namierzyć realne przeszkody utrudniające realizację życiowych celów. Marzysz by być samodzielnym przedsiębiorcą, odnieść sukces finansowy w wolnym zawodzie, być dobrym trenerem, albo dobrym rodzicem. I… nie realizujesz się, a przecież masz potencjał i wiele dyplomów zdobytych po drodze. Jaki układ ról pomoże  Ci w kreowaniu osobistego sukcesu. Warto mieć tego świadomość i wzmacniać obszary kompetencyjne pomocne realizacji naszych marzeń i celów.

 

Zasoby są w zasięgu ręki.

Korzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacji to dziś konieczność. Telefon, Internet, Social Media są powszechne, ale jak ,,sprawić” by pracowały na Twój sukces. Dla przykładu: pragniesz być ekspertem w dziedzinie prawa pracy. Czy wiesz jak wykorzystać media w tym celu? Facebook, blogi, fora dyskusyjne, prasa branżowa, audycje tematyczne, jak z nimi pracować w celu budowania roli eksperta, w sposób spójny i konsekwentny? Jak korzystać je przy sprzedaży własnych umiejętności. Jak dzięki nim żyć z pracy, która jest jednocześnie Twoją wielką pasją. Osobista strategia komunikacji to klucz do sukcesu. Znajduje sposób pokazania Twoich atutów. Pomaga zarabiać z satysfakcją i w zgodzie z własnym wnętrzem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *