Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Corporate wellness – 6 (kolejnych) twardych argumentów

Pracodawco,

jeśli w strategii Twojej firmy wciąż brakuje miejsca na wellness korporacyjny, a lektura naszego bloga jeszcze nie rozwiała wszystkich Twoich wątpliwości, poniżej przedstawiamy kilka kolejnych twardych argumentów za.

inwestycja

1. Odsyłamy do specjalistów od badań i analiz. Zdaniem EY troska o zdrowie to jeden z sześciu trendów, które już dziś zaczynają decydować o rozwoju globalnej gospodarki i świata w ogóle.

2. Pośrednie koszty wpływu zdrowia na biznes (koszty zwolnień lekarskich, prezenteizmu, zastępstw i nowych rekrutacji, koszty spadku efektywności i błędów) zaczynają się już od 9.000 pln/pracownik rocznie.

3. Społeczeństwo się starzeje. W 2050 roku osobą w średnim wieku będziemy nazywać 47-latka, a 65-latki będą stanowić nieomal 1/3 populacji Polski. Zmiana struktury wiekowej społeczeństwa pociągnie zmiany na rynku pracy. Wzrośnie wartość pracownika i jego zdrowia. Inwestycja w corporate wellness to inwestycja w Employer Branding, a budowanie pożądanego wizerunku wewnątrz i na zewnątrz firmy zatrzyma talenty w organizacji.

4. Nieefektywność spowodowana złym stanem zdrowia fizycznego lub psychicznego obniża wydajność pracownika nawet o 40%.

5. Wellness Councils of America wylicza zwrot z inwestycji w corporate wellness na poziomie 6.00 USD za każdego zainwestowanego dolara. Według firmy Matrix w krajach europejskich to aż 13,64 euro po roku od zainwestowania 1 euro w corporate wellness i promocję zdrowia psychicznego w miejscu pracy (dane za 2013 rok).

6. Corporate wellness to już nie trend. To konieczność. Konieczność do tego stopnia, że pojawia się już w programach uczelni, też w Polsce. Na Uniwersytecie Łódzkim absolwenci szkół wyższych już dziś mogą kształcić się na podyplomowym kierunku: corporate wellness i holistyczne przywództwo.

 
Powyższa, krótka lista nie wyczerpuje argumentów potwierdzających zasadność inwestowania w zdrowie pracownika. Z chęcią przedstawimy ich więcej. Czekamy na kontakt!
 
 
 
źródła:
Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *