Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Moc w pozytywnym myśleniu

kciuk “Nic nie jest ani dobre ani złe. To myślenie czyni je takim.” – pisał William Shakespeare. Jeżeli chcesz żyć dłużej, zacznij od pozytywnego myślenia. Jeśli nauczysz się być optymistką, twoje serce i umysł będą zdrowsze. Potrzebujesz dowodu, że optymizm jest zdrowy? Oto i one: Dwie trzecie wszelkich dolegliwości fizycznych jest związana z psychiką. Ludzie szczęśliwi rzadziej chorują i szybciej powracają do zdrowia. Dowody można znaleźć w wielu badaniach naukowych. Na przykład, przebadano 309 osób po operacji serca i stwierdzono, że ci z nich, którzy mieli pozytywne nastawienie, 50 procent rzadziej powracali do szpitala w ciągu sześciu miesięcy po zabiegu. Inne badanie, 97 tysięcy kobiet, wykazało, że optymistki miały znacznie mniejsze ryzyko zapadnięcia na choroby serca. Jak optymizm przyczynia się do dobrego zdrowia Pozytywne myślenie i dobre zdrowie emocjonalne przyczynia się do odnowy biologicznej. Natomiast negatywne myślenie ma negatywny wpływ na zdrowie, powodując osłabienie układu odpornościowego. Eva Ritvo, MD, wiceprzewodnicząca wydziału psychiatrii i nauk behawioralnych na Uniwersytecie w Miami Miller School of Medicine na Florydzie i współautorka „Beauty prescription” („Piękno na receptę”), pisze, że pozytywne myślenie poprawia zdrowie psychiczne i zmniejsza stres. Kiedy jesteś pozytywnie nastawiony, przyciągasz do siebie innych. To pomaga budować zdrowe relacje, osiągać sukcesy, a także obniża poziomu stresu emocjonalnego. W celu utrzymania pozytywnego myślenia, trzeba zwrócić uwagę na podstawowe potrzeby takie jak wypoczynek, właściwe odżywianie, ćwiczenia fizyczne, zmniejszenie stresu i dbanie o zdrowie. Oznacza to zachowanie równowagi w życiu. Oto kilka porad dla zachowania pozytywnej perspektywy: Uwolnij emocje. Tłumienie uczuć smutku, gniewu, poczucia winy lub zamykanie się w sobie jest niezdrowe i zdecydowanie zagraża pozytywnemu myśleniu. Porozmawiaj z przyjacielem lub partnerem. Wyrażaj emocje w sposób konstruktywny. Od razu poczujesz się lepiej a Twój system odpornościowy od razu zacznie lepiej pracować. Szukaj sensu Ludzie działający z poczuciem sensu swojego działania są mniej zestresowani, łatwiej osiągają sukcesy i czerpią satysfakcję z życia zawodowego i osobistego. Rób to, co jest w zgodzie z Tobą i podążaj za „flow”. Naucz się radzić sobie ze stresem. Czasami stres jest nieunikniony. Naucz się radzić sobie z nim w pozytywny i konstrktywny sposób. Ćwiczenia fizyczne pomagają zredukować stres, uwalniają endorfiny, pomagają się skupić, wzmacniają Ciebie i Twój system odpornościowy. Wsparcie otocznia, akceptacja zmian, utrzymanie zdrowej perspektywy na życie, to też sposoby radzenia  sobie ze stresem i zachowania pozytywnego myślenia. Bądź jak dziecko Życie jest zarówno magiczne, jak i tragiczne. Wszyscy czasami stajemy w obliczu straty, porażki, niepowodzeń i rozczarowań. Optymiści znają sposoby pozbierania się do kupy. Stają się odporniejsi na życiowe wstrząsy. Życie składa się z wielu wzlotów i upadków. Zaobserwuj, jak małe dzieci uczą się chodzić. Nie narzekają, że upadły już tyle razy – po prostu wstają i znów z radością robią kilka kroczków do przodu. Ucz się od dzieci. Znajdź czas na radość Pozytywne myślenie i radość idą w parze. Zamiast niekończących się list rzeczy do zrobienia, zacznij realizować swoje kreatywne pasje. Wypełnij nimi czas, który mogłabyś spędzić na roztrząsaniu żalów i smutków. Baw się, tańcz i śpiewaj.  Śmiech to twój wewnętrzny sprzymierzeniec. Nie da się równocześnie śmiać i myśleć negatywnie. Nie wierzysz? Spróbuj! Dbaj o siebie. Ludzie, którzy są optymistami nie zaniedbują zdrowia fizycznego. Weź odpowiedzialność za swoje zdrowie. Jeżeli nie wiesz jak, zwróć się do nas o mądrego lekarza, który pomoże Ci zadbać o siebie ZANIM zachorujesz. Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami o tym jak dbać o zdrowie, jak wzmacniać układ odpornościowy aby nie chorować. Pozytywne myślenie daje wymierne korzyści, warto wziąć odpowiedzialność za swoje myśli.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *