Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Employer Branding – część II. Wellness korporacyjny jako strategiczny element polityki budowania wizerunku pracodawcy.

 

Rynek pracy nie pozostawia złudzeń. Pracodawcy muszą zadbać o pracowników – tych obecnych i przyszłych. Potwierdza to aktualny niż demograficzny w krajach rozwiniętych i rozwijających się; potwierdzają dane statystyczne. Według GUSu w 2015r. stopa bezrobocia w Polsce systematycznie spada, a we wrześniu osiągnęła rekordową, bo tylko jednocyfrową wartość procentową. Maleje liczba pracowników, zawęża się dostęp do  tych wartościowych dla pracodawcy. Współczesne, rozwijające się przedsiębiorstwa coraz poważniej podchodzą więc do tematu budowania wizerunku firmy, który da im przewagę konkurencyjną na rynku. Employer Branding staje się już nie tylko modnym trendem ale istotnym elementem strategii biznesowej.

 

Idea budowania wizerunku pracodawcy wykorzystuje całą gamę narzędzi, służących jej wdrażaniu (patrz: artykuł „Employer Branding. Część 1.”). Jednym z nich jest usługa corporate wellness – coraz popularniejsza z uwagi na swoją kompleksowość ale i strategiczne podejście do tematu. Usługi prozdrowotnych programów dla pracowników nie tylko dbają o stan zdrowia psychicznego i fizycznego zatrudnionych ale budują u nich lojalność i zaangażowanie wobec pracodawcy, wpływając przez to na wyniki finansowe firmy i jej wizerunek ‘pracodawcy z wyboru’.

 

Przedsiębiorstwa poszukują usług corporate wellness, a rynek odpowiada na te poszukiwania coraz większym portfolio firm, które oferują całą gamę programów skierowanych dla pracowników. Jedną z nich jest Corporate Wellness by MobileMed. Usługa wychodzi do Klienta z bogatą ofertą prozdrowotnych działań z zakresu:

 

 

– ZDROWIE FIZYCZNE – DIETA, AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA, PROFILAKTYKA, ERGONOMIA

– ZDROWIE PSYCHICZNE – WELLNESS, WORK-LIFE BALANCE, ODPORNOŚĆ EMOCJONALNA I ROZWÓJ OSOBISTY

 

 

W ramach powyższych bloków tematycznych CW organizuje warsztaty, eventy, szkolenia czy dni zdrowia, zawierające min. elementy takie jak:

 

Wizerunek pracodawcy

 

 

Świat idzie w kierunku rynku pracy, w którym pracownik będzie świadomie wybierał pracodawcę, a kwestie zdrowia i równowagi pomiędzy czasem poświęconym na pracę zawodową i życie prywatne będą jednym z kluczowych wyznaczników w tych poszukiwaniach. Z raportu BUPA wynika, że w oczach 69% kadry zasilającej rynek pracy pracodawca dbający o jej zdrowie jest poważnym i docenianym partnerem biznesowym.

 

W związku z tym promocja zdrowia i wellnessu powinna mieć strategiczne miejsce w działaniach i polityce Employer Brandingu. Przy pomocy całej gamy usług Corporate Wellness buduje i wdraża u Klientów kompleksowe pakiety, które doskonale się w nią wpisują. Dodatkowym, bardzo przy tym istotnym powodem rosnącego zainteresowania wellnessem korporacyjnym jest też fakt, że tego typu działania, wdrażane pod postacią długofalowych akcji, przekładają się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa – za sprawą zwiększenia wydajności i zaangażowania pracowników czy zmniejszenia kosztów związanych z absencjami chorobowymi, zwolnieniami lekarskimi, kosztami abonamentów medycznych.

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą:

Corporate Wellness by MobileMed tel. kom.: +48 604 999 333 e-mail: biuro@mobilemed.pl www.corporate-wellness.pl

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *