Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Żywienie podczas szkolenia

Już od tygodnia w swojej firmie słyszysz, że organizowane jest ważne szkolenie. W myślach cieszysz się, że dowiesz się czegoś nowego. Jednak już po chwili przypominasz sobie „Jestem na diecie! I co ja tam będę jeść?!”

Szkolenie to doskonały sposób, by podnieść swoje kwalifikacje. Aby wspomóc ten proces, należy wybierać te produkty, które spowodują zwiększenie koncentracji i zdolności zapamiętywania. Dlatego tak ważne przy organizacji szkolenia jest wprowadzenie do menu zdrowych produktów.

No dobrze, ale co powinno się znaleźć do spożycia na takim szkoleniu?

bufet podczas szkolenia

Najczęściej w trakcie przerw mamy możliwość zjedzenia czegoś słodkiego. Jest to błąd, ponieważ po spożyciu ciastka, bardzo gwałtownie wzrasta nam poziom glukozy we krwi, po czym w okamgnieniu spada poniżej prawidłowych wartości. Powoduje to silne uczucie głodu, zmniejszenie koncentracji, rozdrażnienie i osłabienie. Jeżeli chcemy aby pojawiło się coś słodkiego, lepiej wybrać pełnoziarniste, owsiane ciastka z suszonymi owocami i orzechami lub w wersji bezglutenowej ciastka z amarantusa.

zdrowe przekąski

Zdrową przekąskę stanowią warzywa pokrojone w paski np. marchewki, papryka, seler naciowy, ogórki lub podane w całości rzodkiewki czy pomidorki koktajlowe. Nieodzowne podczas szkolenia są również różnokolorowe owoce sezonowe. A gdy chcemy coś szybko zjeść wybierajmy orzechy. Są one skoncentrowanym źródłem zdrowych tłuszczy, witamin i składników mineralnych zapewniających dobrą kondycję psychiczną.

Aby zapewnić sobie stały dopływ paliwa dla mózgu – glukozy, ważne jest spożywanie większych posiłków. Uczucie głodu skutecznie zaspokoi jogurt naturalny lub sojowy, pokrojona tortilla oraz najczęściej spotykane – kanapki. Zwracajmy uwagę na to, by były zrobione z pieczywa pełnoziarnistego, z dodatkiem dużej ilości warzyw, z jajkiem, serem, wędliną lub pastą z warzyw strączkowych.

Do picia najlepiej wybierać wodę niegazowaną, ewentualnie z sokiem z cytryny i miętą lub różne herbaty. Kawa, pomimo tego, że działa na nas pobudzająco, ma liczne niekorzystne skutki zdrowotne, dlatego powinna być spożywana sporadycznie.

Pamiętajmy, że w każdej sytuacji da się wybrać dla siebie coś zdrowego. Dobrze troszczyć się o zdrowie.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *