Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Wiosenny detoks w 4 krokach

Rozdrażnienie, zaburzenia snu, wzdęcia, nieświeży oddech, zaparcia, gazy, ciągłe zmęczenie, bóle żołądka, migrena? Czujesz to? Jeśli tak, to z dużym prawdopodobieństwem możesz stwierdzić, że Twój organizm jest zanieczyszczony toksynami i pasożytami. Źródła zarówno jednego jak i drugiego należy szukać w nieumytych warzywach i owocach, wodzie, mięsie, zanieczyszczonym powietrzu, wysoko przetworzonej żywności, stresie czy niewłaściwej diecie. Żeby poczuć się lepiej, odzyskać energię i utrzymać organizm w dobrym stanie fizycznym i psychicznym konieczna jest kuracja oczyszczająca – tzw. detoks.

napój detoksykujący

Detoks?… o nie! Muszę wziąć urlop…

Decydując się na detoks zwykle w pierwszej kolejności sięgamy do Internetu. Trafiamy na hasła: głodówka, 600 kcal, 900 kcal…. Efekt? Rezygnujemy. W natłoku obowiązków, zarówno w pracy jak i w domu, nie jesteśmy w stanie przeprowadzić tak drastycznej i wyczerpującej kuracji oczyszczającej, a o urlopie, jak zwykle w takich chwilach, nie ma mowy.

Dla chcącego jednak, nic trudnego! Podpowiadamy jak w kilku krokach oczyścić i zergenerować organizm bez wykorzystywania urlopu.

1. Nie musisz sie głodzić, by być na detoksie!

Detoks nie równa się głodówce. W natłoku codziennych obowiązków warto sięgnąć po mniej restrykcyjną a działającą równie dobrze dietę warzywno – owocową z dodatkiem alkalizującej kaszy jaglanej.

Dlaczego warzywa i owoce?

Zawierają one witaminy i minerały, mnóstwo antyoksydantów, które eliminują wolne rodniki z naszego organizmu i bezcenny przy oczyszczaniu błonnik. Szczególnie cennym owocem jest jabłko, zawierające zarówno rozpuszczalny jak i nierozpuszczalny błonnik, który pęczniejąc, wymiata z naszego jelita złogi metaboliczne.

Z czego zrezygnować, a co jeść?

W pierwszej kolejności pamiętaj o rezygnacji z:

– cukru i soli – alkoholu – kofeiny – czerwonego i białego mięsa – jajek i innych produktów odzwierzęcych (w tym mleka)

W trakcie diety oczyszczającej spożywaj:

– codziennie na czczo szklankę wody z sokiem z cytryny lub wywar z suszonych śliwek (przygotuj go wieczorem a wypij rano) – soki warzywno – owocowe (do godz. 16) lub warzywne (przez cały dzień) – pamiętaj, żeby swój jadłospis opierać na sezonowych warzywach i owocach – wczesną wiosną skup się na warzywach okopowych, rodzimych jabłkach i gruszkach – napary z kolendry, kopru włoskiego, mięty, zieloną i białą herbatę – kiszonki – zupy kremy z warzyw – siemię lniane – kaszę jaglaną ugotowaną al dente z dodatkiem warzyw, owoców i przypraw

2. Postaw na ruch, odstaw papierosy

Oprócz diety wprowadź do swojego planu dnia większą ilość ruchu. Zamień windę na schody, auto na rower, relaksacyjną kanapę na spacer. Dzięki aktywności fizycznej wzmożone zostaną ruchy perystaltyczne jelit i układ pokarmowy łatwiej poradzi sobie z usuwaniem złogów. I koniecznie odstaw palenie! Toksyny z nikotyny zniweczą każdy detoks.

3. Wypoć to!

Jeśli masz taką możliwość, korzystaj (najlepiej 2 razy w tygodniu) w czasie detoksu z sauny, która rozgrzeje Twój organizm, dzięki czemu część toksyn zostanie usunięta przez skórę, wraz z potem.

4. Woda, woda i jeszcze raz woda

Nie zapomnij o piciu 2 litrów wody mineralnej dziennie (można ją zastąpić wodą z cytryną lub naparami ziołowymi np. z ostropesem plamistym), żeby pobudzić układ moczowy do działania.

Efekty?

Wyższa wydolność fizyczna, uczucie lekkości, kilka kilogramów mniej, ładniejsza cera i znaczna poprawa samopoczucia, poprawa koncentracji, więcej energii i znaczna poprawa odporności organizmu.

Czyż odrobina wysiłku i trochę wyrzeczeń nie są tego warte?

Autor: Magdalena Zadrożna

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *