Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Superfood z domowego ogródka

 
Modne ostatnio stwierdzenie. Co oznacza? Czego dotyczy?
 

Superfood to produkty naturalne, nieprzetworzone, bogate w wartości odżywcze, najlepsze lekarstwo na karmiony przetworzoną żywnością organizm i prewencja w ogóle – przecież jesteśmy tym co jemy. I nie jest to pusty slogan – większość chorób ma swój początek w niewłaściwej diecie. A o taką bardzo łatwo w codziennej, zabieganej rzeczywistości. Zanim więc położysz się spać po ciężkim dniu w pracy, warto pomyśleć czy nie lepiej zamiast kupować na jutrzejsze śniadanie gotową kanapkę, przygotować ją samemu w domu. Najlepiej z wybranym składnikiem z długiej listy super jedzenia.

 
Utarło się, że naturalna, nieprzetworzona żywność jest trudno dostępna – tak lokalizacyjnie jak i dla naszego portfela. Śpieszymy jednak sprostować. Superfood nie koniecznie musi być drogie czy niedostępne. Wiele ze zdrowej żywności mamy w zasięgu reki, z naszego rodzimego ogródka. Cebula, natka pietruszki, aronia, pokrzywa, jarmuż… To tylko początek listy. Produkty nierodzime jak goja, nasiona chia czy olej kokosowy w dobie mody na super żywność ale i rosnącej potrzeby na zdrowe odżywianie też już są bez problemu dostępne w polskich sklepach.
 
czosnek
 
 
Wrzućmy zatem do koszyka:
 

Awokado – na kanapkę w postaci pasty lub jako składnik sałatki (szczególnie takiej z pomidorami – awokado połączone z pomidorem ułatwia wchłanianie przeciwutleniaczy), doskonałe źródło dobrego tłuszczu, który chroni nasze serce i pomaga unormować ciśnienie krwi. Bogate w witaminy A, E i B oraz kwas foliowy potrzebny przyszłym mamom. Zawarty w nim kwas oleinowy obniża poziom cholesterolu, a błonnik jest zbawienny dla naszego układu pokarmowego.

 

Czosnek – przeciwbakteryjny, wzmacniający. Działa jak antybiotyk i pomaga w profilaktyce przeciw nowotworom. Sięgajmy po niego koniecznie, aczkolwiek niekoniecznie w godzinach pracy 😉

 

Sok z brzozy – zapobiega nowotworom, szczególnie rakowi płuc, łagodzi bóle związane z wrzodami żołądka, ma działanie moczopędne i odtruwające.

 

Jagody goi – zawarte w nich antyoksydanty opóźniają procesy starzenia, a według Chińczyków owoce te wręcz znacząco przedłużają życie. Goja to doskonałe źródło witaminy C, E i B i beta karotenu, którego pod względem ilości jest liderem.
 
 
Kapusta kiszona – bakterie, które powstają w trakcie kiszenia, regulują pracę układu pokarmowego. Kapusta wzmacnia odporność, a dzięki witaminie B12 i PP pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Dodatkowo to dla organizmu doskonały detoks – kapusta ma właściwości oczyszczające.
 

Siemię lniane – bogate w przeciwutleniacze, które wspierają profilaktykę nowotworową. Siemię reguluje pracę jelit. Ma właściwości osłaniające dla całego układu pokarmowego, chroniąc go w ten sposób przed wszelkimi nieżytami i łagodząc skutki owrzodzeń. Dzięki zawartości zdrowych tłuszczy (w ilości podobnej co w rybach!) dba o serce, zapobiega miażdżycy, obniża cholesterol.

 

Kasza jaglana – słynny odkwaszacz organizmu. Alkaizujaca, bogata w witaminy z grupy B, nie uczulająca bo bez glutenu. Zawiera substancje mineralne: wapń, fosfor, potas, żelazo, a tego ostatniego ma najwięcej ze wszystkich kasz. Zawiera też rzadko spotykaną w żywności krzemionkę dbającą o kondycję naszych stawów, skóry i paznokci.
 
 
Lista superfood jest długa. Każdy znajdzie na niej coś dla siebie. Coś co lubi lub polubi. Zajrzyjmy więc do niej czym prędzej, by już od dzisiaj zacząć dbać o to, co mamy najcenniejsze – o nasze zdrowie.
 
 
 
 

* Artykuł nie stanowi porady medycznej czy farmaceutycznej. Po taką poradę zaleca się zwrócić do lekarza lub farmaceuty.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *