Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Ruch w dobrym nastroju

spacer

 

Ćwicząc łatwo możemy wyciszyć emocje, odprężyć się, poczuć radość i zadowolenie. Kojący wpływ wysiłku fizycznego na psychikę znają nie tylko sportowcy. Także ci, którzy systematycznie zażywają ruchu.

 

Badania naukowe wykazały, że samopoczucie osób cierpiących na łagodną depresję poprawia się, jeśli regularnie chodzą na długie spacery, biegają, jeżdżą na rowerze, tańczą. Dzieje się tak dlatego, że ruch pobudza komórki mózgu do wydzielania endorfin – chemicznej substancji, która działa jak narkotyk. Pod wpływem tej wewnętrznej morfiny czujemy przypływ energii i dobrego humoru. Jest nam miło, radośnie, jakbyśmy byli na lekkim haju. Stan zadowolenia, by nie powiedzieć euforii, potęguje jeszcze poczucie siły, jaką daje nam coraz lepsza kondycja fizyczna. Odzyskujemy kontrolę nad swoim ciałem, a tym samym pewność, że lepiej panujemy nad własnym życiem.

 

Systematyczny trening fizyczny to jeden z najlepszych naturalnych sposobów redukujących stres. I nie chodzi tu o sportową superaktywność. Najważniejsze, by ćwiczyć regularnie, najlepiej codziennie, przez minimum pół godziny. Tylko wtedy dobroczynne działanie endorfin na naszą psychikę utrzymywać się będzie przez dłuższy czas.

 

Dla poprawy nastroju najlepsze są ćwiczenia wytrzymałościowe. Wspomniane już spacery, żwawe marsze, jazda na rowerze, jogging, skakanie ze skakanką oraz taniec. Tańcząc angażujemy nie tylko mięśnie, także zmysły. Muzyka zachęca do ruchu, a jednocześnie tworzy nastrój. Nogi podążają za rytmem, ciało nabiera elastyczności, odzyskuje swobodę. Ktoś, kto często tańczy, niekoniecznie w dyskotekach, czy na parkietach sal tanecznych, także w domu przy dźwiękach ulubionych melodii, porusza się harmonijnie, z wdziękiem, ma szczupłą sylwetkę i przeważnie znakomity humor.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *