Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Pij. Na zdrowie!

Gaszą pragnienie, dostarczają organizmowi witalnych składników, a ich przygotowanie to pyszna zabawa. Zamiast po kolejny drink z parasolką, w karnawale sięgnij po jeden z tych kolorowych koktajli opartych na super składnikach. Dietetycy zalecają, by dziennie spożywać 5 porcji warzyw i owoców. Zamiast sięgnąć po kolejne jabłko czy marchewkę, warto urozmaicić sobie codzienny jadłospis, wprowadzając do niego przygotowane samodzielnie owocowo-warzywne koktajle, które nie tylko ugaszą pragnienie, a nawet zaspokoją głód, ale także dostarczą organizmowi solidną dawkę ważnych składników. Owoce jagodowe to świetne źródło witamin oraz związków chemicznych zaliczanych do przeciwutleniaczy. Banany – potasu oraz węglowodanów, które zapewnią nam energię. Z kolei gruszki i jabłka, zmiksowane wraz ze skórką, wzbogacą naszą dietę o błonnik poprawiający przemianę materii.

warzywa

Zielony na topie Zielony kolor kojarzy się nam z tym, co zdrowe i pełne życia. Temu przeczuciu warto zaufać komponując wieloskładnikowe koktajle. Przychylnym okiem warto spojrzeć zwłaszcza na zielone, liściaste warzywa, które zwykle kojarzymy z sałatkami. Wraz ze świeżymi listkami szpinaku dostarczymy potasu, żelaza, witamin C, E i K oraz beta-karotenu i przeciwutleniaczy takich jak np. luteina. Dobrym źródłem wspomnianych witamin, a także wapnia jest modny ostatnio jarmuż. Natomiast zielona pietruszka dostarczy nam cennej witaminy C. Zielone awokado nie tylko uczyni koktajl bardziej sycącym i dostarczy solidnej dawki energii (osoby dbające o linię powinny pamiętać, że awokado jest dość kaloryczne), ale też wzbogaci go o ważne, dobre dla organizmu kwasy tłuszczowe, a także witaminę A i E oraz potas (awokado zawiera go więcej, niż banany). Bardziej zaawansowani mistrzowie koktajli mogą dorzucić do nich składniki takie jak spirulina (sproszkowane morskie algi; źródło białka, beta-karotenu oraz innych substancji o działaniu przeciwutleniającym; spirulinę w proszku kupimy w sklepach ze zdrową żywnością) lub pędy młodego jęczmienia (dostarczają wapnia, potasu, magnezu i kwasu foliowego; dostępne w postaci proszku). Graj w kolory Na początek proponujemy Ci cztery koktajle w różnych kolorach i o różnych właściwościach. Spróbuj! Biały – sycący, pobudzający przemianę materii Składniki: 1 szklanka kefiru lub jogurtu 3 łyżki płatków owsianych 4 daktyle 4 suszone śliwki 1/2 banana 1 płaska łyżka siemienia lnianego, mielonego szczypta cynamonu Płatki owsiane wymieszaj z siemieniem lnianym, zalej 4 łyżkami wrzącej wody i odstaw do namoczenia przez pół godziny. przełóż płatki do blendera, dodaj kefir, banana i daktyle. Zmiksuj na jednolity napój, dopraw miodem i cynamonem.

shake bananowy

Żółty – orzeźwiający, pobudzający trawienie Składniki: sok wyciśnięty z 2 pomarańczy 1 mango, obrane, pokrojone na kawałki 1 łyżka soku z cytryny 1 cm korzenia imbiru, obranego ze skórki i startego na tarce o drobnych oczkach
opcjonalnie – kilka listków mięty Wszystkie składniki włóż do malaksera, zmiksuj na jednolity koktajl. Jeśli koktajl jest zbyt gęsty, dodaj nieco wody mineralnej.

koktalj pomarańczowy

Zielony – bogaty w żelazo i potas Składniki: sok z 1 pomarańczy 1 banan 1 szklanka listków świeżego szpinaku, umytych i osuszonych 1/2 awokado 2 łyżki miodu, do smaku sok z cytryny, do smaku Wszystkie składniki włóż do malaksera, zmiksuj na jednolity koktajl. Jeśli koktajl jest zbyt gęsty, dodaj nieco wody mineralnej.

zielony koktajl

Czerwony – bogaty w witaminę C i przeciwutleniacze Składniki: 1/2 szklanki świeżych lub mrożonych wiśni bez pestek 1/2 szklanki świeżych lub mrożonych malin 1/2 szklanki mrożonych lub świeżych jagód 1/2 szklanki świeżych liści szpinaku 2 łyżki  jagód goji 1 szklanka soku tłoczonego z jabłek, z miąższem
sok z cytryny, do smaku Wszystkie składniki poza jagodami goji zmiksuj w malakserze na jednolity koktajl. Przed podaniem dopraw sokiem z cytryny, udekoruj jagodami goji.

czerwony koktalj

Porady: – Do koktajlu dodaj 1 łyżkę namoczonego we wrzątku i zmielonego siemienia lnianego. Dzięki temu wzbogacisz swój smoothie o cenne kwasy tłuszczowe omega-3 oraz witaminę E, które znajdują się w siemieniu lnianym. – By koktajl był bardziej sycący, dodaj do niego 2 łyżki namoczonych we wrzątku, a następnie zmiksowanych z pozostałymi składnikami płatków owsianych. – Koktajl ma być przyjemnością, a nie karą. Dlatego dobieraj składniki tak, by napój miał wyrazisty smak zgodny z twoim gustem. – Pamiętaj o przyprawach! Szczypta cynamonu, kilka listków świeżej mięty lub nieco startego świeżego korzenia imbiru podkreśli smak owoców. – „Zielony” smak szpinaku czy jarmużu zneutralizują wyraziste w smaku soki z owoców, np. pomarańczy czy ananasa – Zamiast soków, koktajle możesz przygotować na bazie kefiru lub jogurtu. W ten sposób dostarczysz organizmowi cennych kultur bakteryjnych oraz wapnia i białka.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *