Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Odkwasić organizm

Skarżysz się na różne dolegliwości? Masz przewlekłe bóle głowy, mięśni? Czujesz ogromne wyczerpanie, zmęczenie? I jeszcze dręczy cię kwaśne odbijanie, przewlekłe zaparcia, a Twoja skóra obsypana jest licznymi wypryskami? Wydaje Ci się to znajome? To tylko kilka przykładów na to, w jaki sposób nasz organizm woła: „Jestem zakwaszony”!

Równowaga kwasowo-zasadowa jest niezbędna do tego, aby organizm człowieka funkcjonował prawidłowo. Najlepiej więc gdy panuje środowisko neutralne i zasadowe. Gdy równowaga ta zostaje zaburzona, pojawiają się liczne dolegliwości, a w konsekwencji rozwijają się choroby cywilizacyjne.

Kiedy dochodzi do zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej?

 

 

szynka

 

 

Zakwaszenie w organizmie rozwija się na skutek naszego stylu życia. Stres, smutek, złość powodują silne zakwaszenie organizmu. Również brak ruchu przyczynia się do tego, że nasz układ krążenia nie może zneutralizować wszystkich związków zakwaszających. Funkcjonowanie narządów również ma niebagatelne znaczenie. Aby toksyny mogły zostać całkowicie zneutralizowane, wymagane jest, aby nerki, wątroba, pęcherz moczowy czy trzustka działały prawidłowo. Istotną przyczyną silnego zakwaszenia organizmu, na którą mamy bezpośredni wpływ, jest nieprawidłowy sposób odżywania się. Niestety w diecie przeciętnego człowieka przeważają produkty kwasotwórcze: duże ilości mięsa, serów, ryb, bądź cukru rafinowanego.

Które jeszcze produkty przyczyniają się do zakwaszenia organizmu?

  • Cukier i wszystkie produkty go zawierające m.in. słodycze, syrop kukurydziany, trzcinowy, klonowy, miód, melasa, słodziki

  • Biały ryż

  • Zboża (wyjątkiem jest kasza gryczana), nasiona roślin strączkowych

  • Produkty z białej mąki (chleb, makaron, kluski)

  • Napoje słodzone, alkoholowe

  • Kawa

  • Mięso, podroby, drób, dziczyzna, rosół

  • Jajka

  • Sery, twarogi

  • Mleko, jogurt naturalny- mają działanie mało zakwaszające i neutralne

 

 

pory

 

 

Więc które produkty działają przeciwnie- zasadotwórczo?

  • Warzywa

  • Ziemniaki

  • Owoce

  • Woda mineralna

  • Zioła

  • Naturalne oleje, oliwa z oliwek

  • Orzechy włoskie

 

Jak na tej podstawie skomponować swoją dietę?

Nie jest wymagane, aby całkowicie rezygnować z produktów zakwaszających. Ważne jest, aby w odpowiedni sposób łączyć pokarmy zakwaszające z zasadotwórczymi. Dlatego podstawą diety powinny być warzywa-spożywane do każdego posiłku w formie surowej lub gotowanej. Podczas posiłku warzywa powinny zapełniać 2/3 talerza, resztę czyli 1/3 zajmuje ryba, mięso czy warzywa strączkowe. Poza tym, mięso powinno sporadycznie znajdować się na naszym stole, na przemian z rybą. Przy tak skomponowanym posiłku powinna stanąć szklanka wody, ponieważ pomaga ona zmniejszyć zakwaszenie.

 

 

 

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *