Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Między miastami – wiecznie w trasie

Bycie kierowcą tira to bardzo duże wyzwanie. Trzeba mieć dobrą kondycję psychiczną aby bezpiecznie prowadzić pojazd. Niestety, jest to praca ogromnie obciążająca organizm kierowcy. Stres, presja czasu, brak aktywności fizycznej sprzyjają tyciu, nadciśnieniu tętniczemu, problemom z układem krążenia i wielu innym niekorzystnym zaburzeniom.

A przecież kierowca tira, tak jak każdy inny człowiek, ma prawo i powinien dbać o swoje zdrowie!

Szczególną uwagę należy zwrócić na kierowców, którzy wyjeżdżają na kilka dni i nie mają możliwości przyjazdu do domu.

Jak możemy pomóc im w organizacji żywienia?

posiłek w podróży

1. Śniadanie to podstawa.

Podstawowym posiłkiem, którym każdy kierowca rozpoczyna dzieńjest śniadanie. Jest to spora dawka energii na resztę dnia. Podnosi się wtedy poziom koncentracji i możliwości skupienia uwagi. Najpraktyczniejsze są kanapki (koniecznie z chleba pełnoziarnistego!) z dodatkiem warzyw albo musli z jogurtem naturalnym, sojowym z pokrojonymi owocami.

2. Jak przechowywać produkty?

Część produktów typu chleb jest do kupienia na bieżąco, w sklepach napotkanych po drodze. Można również zakupić je wcześniej i przechowywaćtorbie izolacyjnej lub lodówce turystycznej. Dzięki temu przez kilka dni będziemy mieć świeży twaróg, wędlinę oraz warzywa.Jest to także dobre miejsce do schowania kanapki. W aucie świetnie sprawdzają się plastikowe pojemniki. Umieszczone w nich warzywa i owoce nie ulegną zgnieceniu i są bardzo dobrze chronione.

3. Jedzmy warzywa i owoce!

Z warzyw najlepiej wybierać te, które są trwałe, łatwe do zjedzenia i  nie wymagają skomplikowanej obróbki kulinarnej. Sprawdzą się pomidorki koktajlowe, rzodkiewki, ogórki, sałaty, papryka, obrane już mini marchewki, kalarepa. Ta sama zasada dotyczy owoców. Ważne, aby ich jedzenie nie groziło poplamieniem się. Jabłko, gruszka, morele, umyte wcześniej truskawki, czereśnie, winogrona, banany to niektóre przykłady. Inne owoce, także można spożywać będąc np. na postoju. Pokrojone warzywa oraz owoce to doskonały składnik posiłku ale również świetna przekąska.

owoce w podróży

4. Przekąski?

Podczas podróży można pogryzać suszone owoce, orzechy oraz pestki dyni czy słonecznika.

5. Jakie obiady spożywać?

Śniadanie, kolacja i przekąski mogą być w postaci suchego prowiantu. Natomiast obiad powinien być w postaci ciepłego posiłku. Niektórzy mają ten komfort, że wożą ze sobą turystyczne butle gazowe. Nie wszyscy mają taką możliwość, dlatego najwięcej kierowców jada posiłki w barach czy restauracjach. Starajmy się wtedy wybierać kremy z warzyw, a na drugie danie pieczone, grillowane ryby, w ostateczności mięso z piersi kurczaka lub indyka – wszystko bez panierki.Jako dodatek wybierzmy kasze, brązowy ryż, rzadziej ziemniaki oraz mnóstwo warzyw. Unikajmy tego, co najbardziej kojarzy się z kierowcami tirów -golonki i żeberek. Są to dania ciężkostrawne, z dużą ilością niekorzystnego tłuszczu. Dobrą alternatywą dla tego typu posiłków są dania wegetariańskie, które częściej powinny zagościć w jadłospisach kierowców.

6. Co do picia?

Do picia najlepiej wybierać wodę. Gdy mamy ochotę na coś ciepłego, wtedy na stacji benzynowej możemy kupić zieloną herbatę. Kawa i napoje energetyzujące nie są najlepszym rozwiązaniem. Po ich spożyciu następuje pobudzenie, które następnie szybko mija, zmniejszając koncentrację.

Pamiętajmy, że jesteśmy tym co jemy! Nawet w podróży dbajmy o to co spożywamy!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *