Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze?

Czy wiesz, że cukier zawarty w słodyczach uzależnia tak samo jak papierosy i alkohol?! Co więcej, niektórzy uważają słodycze wręcz za przyjaciela – sięgają po nie w momencie złego samopoczucia, stresu, momentów samotności. A powinno być wręcz przeciwnie! Słodycze są naszym wrogiem. Raz skuszeni, wpadamy w błędne koło. Chcemy jeść ich więcej i coraz częściej po nie sięgamy. Aż któregoś dnia wchodzimy na wagę, a tam kilka kilogramów więcej. Nadszedł ten moment, aby zmniejszyć apetyt na słodycze!

 

słodycze

 

Jak to zrobić? Przeczytaj poniższe rady!

 

  1. Nadmierny apetyt na coś słodkiego związany jest z zaburzeniem regulacji poziomu glukozy we krwi. Po zjedzeniu np. cukierka, raptownie wzrasta poziom cukru we krwi. Pociąga to za sobą nadmierny wyrzut insuliny, która w krótkim czasie obniża poziom glukozy do bardzo niskich wartości. Czujemy wtedy gwałtowny głód, który zmusza nas do sięgnięcia po następnego cukierka.
  2. Ochota na słodycze może być wynikiem zakwaszenia organizmu oraz nadmiernego rozrostu Candidy. Unikajmy więc stresu, małej aktywności fizycznej, nadmiernej konsumpcji mięsa i produktów przetworzonych. W zamian można spożywać duże ilości warzyw, popijać wodę z cytryną oraz regularnie ćwiczyć.
  3. Produkty pochodzenia zwierzęcego tj. mięso, mleko, ryby, jaja zawierają dużo białka. Dla jego prawidłowego metabolizmu potrzebne są węglowodany. Dlatego gdy zjadamy dużo produktów białkowych wzrasta nasza potrzeba zjedzenia czegoś słodkiego. Aby zachować prawidłową równowagę, zawsze dodawaj do posiłku warzywa lub owoce.
  4. Najbezpieczniejszym źródłem cukru w naszym jadłospisie są produkty roślinne. Spróbuj przeżuwać każdy kęs 20-30 razy, a poczujesz stopniowe uwalnianie się słodkiego smaku. Dodatkowo szybciej poczujesz uczucie sytości i nie przyjdzie ci do głowy sięgać po coś słodkiego.
  5. Warzywa takie jak surowa marchew, buraki, dynie, bataty, pasternak zawierają stosunkowo dużo glukozy, dlatego łagodzą potrzebę spożycia cukru.
  6. Na deser najlepiej spożywać owoce. Lepiej wybierać te o kwaśnym smaku, ponieważ zmniejszają one ochotę na słodycze. Sięgajmy więc po porzeczki, żurawinę, cytryny czy kiwi.
  7. Unikaj słonych produktów – zwiększają ochotę na słodkości! Zamiast nich sięgaj po te o ostrym i gorzkim smaku.
  8. W walce z chęcią sięgnięcia po coś słodkiego pomaga chrom. Jest to pierwiastek, który uczestniczy w regulacji poziomu glukozy we krwi. Znajduje się w ostrygach, krewetkach, orzechach laskowych, żółtku jaja, pomidorach, brokułach, gruszkach czy daktylach.

 

kostki cukru

 

Zrezygnuj ze słodyczy już dziś! Osoby, które nie jedzą cukru są bardziej spokojne, nie cierpią na wahania nastrojów, lepiej śpią, nie mają problemów z koncentracją i tryskają energią!

 

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *