Zadzwoń: +48 544 44 00 33, +48 604 999 333

10 problemów zdrowotnych na które pomogą ci nowalijki

Na wiosnę, wraz z pierwszymi promieniami słońca, cały świat nabiera barw. Również targowiska ożywiają się przepełnione kolorowymi warzywami. Gdy tylko spojrzymy w ich kierunku, nabieramy ochoty, by po nie sięgnąć. Wahasz się czy je kupić? Oto kilka powodów, dla których należy je kupić jak najszybciej!

  1. Masz zniszczone i wypadające włosy po zimie? Biegnij na targ po rzodkiewki! Zawierają one dużo siarki wzmacniającej włosy, paznokcie i skórę.
  2. Chcesz coś przegryźć na szybko? Boisz się o swoją wagę? W tym przypadku rzodkiewka również będzie dobra! Przecież jedna rzodkiewka to tylko 2 kcal.
  3. Potrzebujesz wzmocnić swój układ odpornościowy na wiosnę? Zjedz czerwoną paprykę. Mała papryka pokrywa nasze dzienne zapotrzebowanie na witaminę C prawie 2 razy!
  4. Nie lubisz papryki? Wybierz natkę pietruszki. Zawiera ona ponad 3 razy więcej witaminy C niż cytryna. Natka pietruszki jest bogactwem niemalże wszystkich potrzebnych składników odżywczych. Warto więc uwzględnić ją w swojej diecie, dodając łyżkę natki do zupy, robiąc z niej koktajl lub po prostu posypując nią kanapkę.
  5. Pomidory są szczególnie polecane mężczyznom. Zawarty w nich likopen zapobiega rozwojowi raka prostaty. Pomogą one również w sytuacjach stresowych, podczas których tracimy potas. Już 2 pomidory pokrywają jedną czwartą dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek.

rzodkiewki

6. Kiełki to bomba witamin, składników mineralnych, białka, enzymów i przeciwutleniaczy. Regularne spożywanie skiełkowanych ziaren i nasion niewiarygodnie poprawia ogólne zdrowie oraz samopoczucie. Wzmacnia układ odpornościowy i usprawnia proces trawienia.

7. Ogórki z kolei poprawiają nasz nastrój, pomagają pokonać stres i zadbać o nasze zdrowie.

8. Sałaty i zielone warzywa liściaste są polecane kobietom planującym zajście w ciążę. Zawierają kwas foliowy, który zapobiega rozwojowi wad układu nerwowego u dzieci.

9. Zielone warzywa liściaste ogólnie wzmacniają nasz organizm, chroniąc przed infekcją, wspomagają produkcję czerwonych krwinek, a także pomagają utrzymać zgrabną sylwetkę.

10. Jesteś na diecie i nie możesz jeść wszystkiego? Sałata to doskonałe warzywo, które możesz jeść bez ograniczeń. Jej jeden liść to tylko 1 kcal.

 

 

sałatka z nowalijek

 

 

Nowalijki to cenne źródło witamin i składników odżywczych niezbędnych do odżywienia organizmu i utrzymania dobrego stanu zdrowia. Włączmy je do naszego codziennego jadłospisu przygotowując szybką i prostą sałatkę: Wystarczy wziąć garść ulubionej sałaty, dodać do niej pokrojone warzywa: ogórki, pomidory, paprykę lub rzodkiewki. Posypać prażonymi pestkami dyni, słonecznika albo sezamu i kiełkami. Można polać ją dressingiem z oliwy z oliwek, oleju lnianego z dodatkiem soku z cytryny lub octu balsamicznego oraz świeżymi ziołami. W wersji bogatszej można pokusić się o dołożenie sera feta, jajka, ciecierzycy bądź fasolki. Tak przygotowaną sałatkę można wziąć ze sobą do pracy i cieszyć się jej bogatym, wiosennym smakiem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *